1.den - cez solun do aten


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Attica » Athens
February 11th 2019
Published: February 12th 2019
Edit Blog Post

Cestovna horucka pokracuje aj noc pred odletom. Prakticku cely tyzden poriadne nespim, mam taky divny pocit z tejto cesty. Nieco podobne sa mi tusim este pred ziadnou cestu nestalo.

Rano moj odvoz na zel.stanicu zaspal ale vlak stiham v pohode.

V galante menim osobak za rychlik. Ten riadne napraskany (je rano a pondelok). Vdaka blbosti ludi sa mi uchadza miesto v kupecku. Boli tu volne 3miesta ale nik z ludi co stali v ulicke si tam nesadol. Fakt nepochopim zmyslanie ludi.

V ba na ubohej hlavnej stanici tiez kopa ludi.

Listok na mhd kupeny v pohode, 61tka prisla za 15min. Ta tez narvana ale cestou sa to vyprazdnovalo.

Pred letiskom hliadkujuci policajti.

Kedze som mal este tekute zasoby (nealko dzuse) ranajkovanie pred security. V batohu objavene navyse 2zemle. To ma dost nasralo, bo som sa tesil na dake grecke jedlo ale takto musim dorazit zbytocne zasoby.

Na security ako to uz byva zvykom opat zbytocna buzeracia, ked som si musel dat dole latkovy opasok. Nastastie topanky dole ist nemuseli tak ako u vacsiny cestujucich.

Inak s bezpecnostnou tastickou na tele, som cez pipac presol v pohode. Ani si to nevsimli, ze to mam na sebe.

Na zachodoch nemile prekvapenie, z kohutika sla len tepla voda. Tak koniec travelhackingu na tomto letisku.

Na nete zistena znepokojiva informacia. Na letisko sa ruti brumbrum ale leti do nisu, tak hned sa mi ulavilo.

Let v pohode, obsluhovala ho grecka posadka. Vsetci vysmiati, srandicky.

Pristavame o 20min skorej.

Free wif mi nesla tak zhavim data. Pise cs, ze bude meskat. Nakonec na nu cakam polhodinu.

Prichadza konstantina s typickou greckou postavou (trocha pri sebe).

V budke pri bus zastavke po vychode z priletovej haly kupujem listok za 2€, ktory si nasledne oznacujem.

Cs moze jazdit zdarma. Len som moc nerozumel preco.

Inak revizor nechodil ziadny.

Cestou mi cs opisuje krajinu. Obchodaky, kasarne, skoly, rozne budovy.

Vyskakujeme na zastavke karala (v mape to vidim po grecky, tak len moj preklad).

Okolie rozkopane, asi greci dostali prachy z eu fondov tak rekonstruuju.

Prvy dojem z mesta nic moc, cs ma stale zasypava roznymi informaciami.

Mam si davat pozor na batoh, bo je tu dost imigrantov.

Z ludi na ulici mam dobry pocit. Vsetci su uvolneny.

Na prechode pre chodcov cervena farba neplati. Nikto necaka na zelenu, vzdy ked sa da, prebehuje sa.

Obcas daky zobrak resp spiaci bezdomovec na lavicke.

Robim chybu, bo nekupujem pohladnice, som chcel neskor ale jaksi nikde uz nemali.

Zastavujeme sa v simply falafel ako uz nazov napoveda, robia tam falafel. Vraj najlepsi v meste, vlastny to palestinec.

Prichadzame k promenade pri mori. Tu je velka atrakcia, biela veza. No nic extra to neni a neni ani biela.

Na nabrezi dost fuka, to ale nevadi rybarom chytat ryby. Podla cs su neni dobre. Jeden akurat vylovil jednu, po vytiahnuti ju nechal dodychat na zemi.

Parkujeme v dubliner. Od irskeho pubu to ma vsak daleko. V okoli je kopa barov a nocnych klubov. Cez vikendy to tu byva natrieskane. Ale cul v pondelok okolo 17.00 skoro ani noha.

Nevim ci to maju greci v oblube ale cs sa ma furt dotyka. Nuz teda zrejme na august dohadujeme predbezne dovolenku na chalkidikach a potom spolu na svk.

Este videohovor s jej kamosom co sa mal pripojit do dublineru ale nestihal.

Inak pivo drahe (4€) a nahovno (mythos).

Z pubu nas vyhnala uspavacia hudba a iny program cs.

Ta ide na workshop kde sa vyrabaju nove veci na nosenie zo starych.

Smer aristotelovo namestie. Tam uz je dost podivnych individui.

Este pred vykopnutim cs na bus, pomahame dvom anglicanom co sa tu stratili. Ideme s nimi dva bloky do ich destinacie. Obaja tu trenuju ludi na zeriav co vyklada v pristave lode.

Este rychla zastavka v obchodiku s miestnym jedlom. Tu kostujem chleba s olivovym olejom, neake syry a daku palenku.

Predavaci a cs furt zartovali. Proste ina mentalita.

Po rozlucke s cs mam cas este hodinku a pol. Vravela, ze staci ked pojdem na letisko okolo 19.30 (leti mi to 21.30)

Obzeram si este Roman Agora. Nic extra to neni, par kamenov, mini amfik.

Nazad k moru. Cestou fotim rozne kostoliky. Tie su velmi fotogenicke avsak v tme s mobilom zadna slava.

Ludi uz dost pribudlo a kaviarnicky, restiky su plne grekov.

Na bus idem zo zastavky aristoteles. Tu kopa ludi ale rozpis busov nikde. Akurat digitalna tabula, ktora informuje o prichode najblizsich liniek.

Nakonec po asi 15min cakania prichadza bus 1x a nieco po 19.00 idem smer letisko.

Najskor som si nechcel kupit listok ale ludia si kupovali, tak som ich podobnil. V buse je automat na listky, po kupe si ho treba oznacit.

Bus riadne narvany ale opat ako v ba i tu na letisko prichadza skoro prazdny.

Na securiti sa im nezdali moje zemle, tak ich bolo treba skontrolovat fyzicky.

Pristup a chovanie sa tejto securiti sa neda porovnat s esesackim spravanim na ba letisku. Uplne pohodovy ludkovia tuto v grecku.

Nocny let do aten plny.

Nakonec sa rozhodujem prespat v hosteli. Som dost zlikvidovany a let do singapuru by som asi nezvladol po noci na atenskom letisku.

Let velmi kratucky ani sme nevzlietli a uz sme pristavali.

Cesta z letiskovej plochy busom a potom hadam aj 10.min pochod cez letisko az k busu x95.

V okienku kupeny listok za 6€.

Tento listok sa neoznacoval ale len pipal. Pred odchodom busu nabehli dnu revizori a kazdemu skontrolovali pomocou stroja listok ci si ho pipli.

Cesta na konecnu syntagma zhruba 50min prazdnym nocnym mestom. Na vsetkych zastavkach sme nestali.

Na konecnej uz cakali zastupi taxikarov.

Moje ubytko zhruba 10min pesi na ulici plnej barov a restik. Cez vikend by som v tom ubytku byvat nechcel.

Okolo polnoci dost pootvaranych podnikov a aj fastfood, no ja mam zemle.

Na recepcia dredacka z nemecka. Fajn pokec, dokonca mi na zajtra nachysta aj ranajky skorej (6.45) inak su az od 9.00

Na izbe davam sprchu, natiahnutie plachty a spanok.

Este k sprche, v recenziach bolo je, ze je mala. No pravda je ina, uplne mini priestor, clovek sa tam ani poradne otocit nemohol. Takze Small funny world athens nedoporucujem i ked ma dobru polohu (ale zas okna do barovej ulicky, takze cez vikend bez sance zaspat).

Neskor prichadzaju dalsi obyvatelia. Jeden kokot furt pobehoval hore dole.

Prvy den za mnou. Dnes to bolo vsetko bez planu. Greci prijemne prekvapili, solun nic moc, cs dopohody.

Foto

https://photos.app.goo.gl/R4uGFzr7mMCpoB387

Naklady :

Vlak sered - ba : 2.85€
Mhd ba 30.min : 0.9€
Bus 1x letisko - mesto : 2€
Falafel : 2.4€
Pivo + dzus : 8€
Bus 1x mesto - letisko : 2€
Bus x95 : 6€
Small funny world athens, 14dorm, sprcha na izbe, ranajky : 9.5€


Advertisement



Tot: 0.509s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 43; dbt: 0.29s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb