Hello Deutschland!


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
May 22nd 2010
Published: May 24th 2010
Edit Blog Post

KasteeltjeKasteeltjeKasteeltje

Kasteeltje
9u was het toen ik ontwaakte, ik had blijkbaar men rust nodig gehad. Tegen 10u30 was ik vertrekkensklaar. Via een weggetje achter de camping zocht ik de weg naar Duitsland. Na nog even bij een dme geïnformeerd te hebben, stak ik via een oude smokkelweg de grens over. Hello Deutschland! In het eerste dorp dat ik binnenkwam zocht ik een supermarkt voor inkopen. Het was best veel aangezien het morgen zondag is en maandag een feestdag. Met moeite kreeg ik alles in men fietstassen. Vroeg of laat gaan die nog wel uiteenvallen met zoveel rommel erin. De tocht ging verder langs vele weggetjes en dorpjes. Het ene al kleiner dan het andere. Er zat ook wel wat onverhard bij. Voor de fiets geen probleem ma voor de stuurtas! De bevestiging hiervan piept namelijk gelijk zot zo gauw er oneffenheden zijn in de weg. Als je dan van de ene put naar de andere gaat, veroorzaakt dit een onverdraagbaar geluid. Dit probleem was er vroeger al maar nu niet meer te doen. Hier moet ik snel iets aan doen al weet ik nog niet goed wat. Zo gauw ik wat meer plaats heb in men tassen, dan het gewicht in de stuurtas tot een minimum herleiden. Hopelijk haalt dat wat uit. Tegen de avond kwam ik in Münster, een relatief grote stad met een mooi historisch centrum. Ik telde wel meer dan kerken. De binnenstraatjes waren best gezellig. De stad verlaten op weg naar de camping. Na een kort twijfelmoment bevestigde een Duitser men richting. Iets verder dan voorzien, vond ik de camping. Echt toeristisch, ik sta op een veldje waar er amper nog plek is. Er stonden nog wat fietsers, veel gezinnen ook. Na de douche gekookt. Tijdens dit gebeuren, werd ik aangesproken door een heer die 2 gaspatronen teveel had en deze wou schenken aan me. Dit nam ik met dank aan aangezien deze dingen best een aaridg prijskaartje hebben. Nu ze enkel nog in men te kleine zakken krijgen. Na afwas ook een setje kleren maar eens uitgewassen. We stranden vandaag op +100km.

Advertisement



Tot: 0.206s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0805s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb