Tot voor de duitse grens


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
May 21st 2010
Published: May 24th 2010
Edit Blog Post

HollandHollandHolland

Hollands veld
Om 7u scheen de zon al fel op men tent, de warmte werd dan al snel ondragelijk. 7u45 eruit en tijd voor de ochtendrituelen! Om 9u30 was ik ribbebie! Na de receptie gepasseerd te zijn, mocht ik voor 5€ vertrekken! Ik zocht al snel de route op. Ik deed nog niet direct inkopen wat ik me later zou betreuren. De kilometers smolten vlot weg. Ik reed langs een kanaal met, op het eerste zicht, vol gespannen was met spinnenwebben. Later bleek het draden van rupsen te zijn. Ik hing goed vol! Ik een klein dorpje vond ik uiteindelijk bij een bakker een broodje ham en kaas. Ik ging ook nog bij de toeristeninfo langs om te informeren naar campings over de duitse grens. De dame wist het niet goed en stuurde me door naar het grotere kantoor in Winterswijk. Ik deed in de SPAR nog avondinkomen en kwam dan in het grotere Winterwijk. De dame van de VVV was niet echt behulpzaam dus besloot ik het maar het derop te wagen en reed richting Duise grens. Net voor de grens zou er nog een camping zijn maar deze was opgeheven. 2 duitsers vlakbij wisten niet echt een andere camping dus reed ik maar terug naar NL waar ik op een rustige boerencamping strandde. Het weer is net zo als héél de dag nog steeds uitstekend. Men bovenarmen zien wat rood, de rest nog niet. Na eerste wat gerust te hebben, neem ik een douche. Geen timer maar water à volenté, dat deed deugd. Dan ging SOS Piet aan de slag en bereide prei-instantsoep. Gevolgd door gebakkenspek met instantpuree en een vleesjus! Het was lekker genoeg maar wat weinig. De fietsbroek nog uitgewassen en dan in het tuinhuisje hier de netbook opgesteld. Ik kan hier stroom aftappen dus zo spaar ik men batterij. Nu is het tijd voor een dessertje en dan rustig inslapen. Morgen de duitse grens over!

Advertisement



Tot: 0.218s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0869s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb