Dag 1: Onderweg IJmuiden - Badenweiler

Germany's flag
Europe » Germany
August 20th 2009
Published: September 26th 2009

Vandaag de eerste 'vakantiedag': om kwart voor 6 's ochtends gaan we onderweg. Auto volgeladen, Wapper en Dino achterin en rijden maar...
In Nederland rijdt het lekker door en rond 7 uur passeren we de Nederlandse-Duitse grens. Zo dat schiet op... Onderweg stoppen om de 2 / 2,5 uur om Wapper en Dino even uit te laten en een koffie te drinken, en dan zijn we, na 750 km, rond 4 uur bij ons 'tussenstop'hotel aangekomen, hotel Rebekka mit Haus am Bruhl in Badenweiler, Zuid-Duitsland (zo'n 20 km voor de grens met Zwitserland).
Eerst maar wandelen door het bos met Wapper en Dino. Hier is het lekker koel, in tegenstelling tot het dorp waar het best benauwd is. Alleen Wapper had minder geluk: gestoken door een bij…
Wapper en Dino op de hotelkamer eten en genoeg water gegeven, hun eigen kleedjes op de bank… en wij op zoek naar een restaurant in dit heeeele rustige dorp. Toch lekker gegeten in 1 van de weinige restaurants die open zijn en terug naar de hotelkamer, terug naar Wapper en Dino. Komen we langs onze kamer en wat horen we: luid blaffen…. Ohoh, snel naar de kamer en Wapper en (vooral) Dino stil krijgen. Oeps…. En we waren nog geen 1,5 uur weggeweest….
Ook wij zijn moe en gaan vroeg onder de wol, Wapper en Dino slapen vannacht maar lekker op de bank…

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb