Nemecko - april 2022


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
April 30th 2022
Published: May 1st 2022
Edit Blog Post

Bremy

Na prveho aprila som sa vybral do hornbachu kde som kupil dve masozrave rastliny, uvidim kolko preziju, a silikonovy olej.

Ten som potreboval na premazanie okien, co podla toho ako islo otvaranie, zatvaranie, nerobil od novoty asi nikto.

Zastavil som sa odlovit aj jednu blizku kesku v okoli casti ochtum.

Tu na jednej strane kanala rodinne jednopodlazne tehlove domceky a na druhej strane zahradky.

Podla julii zahradky si tu ludia prenajimaju na 20-30rokov. Takychto zahradkarskych kolonii je v okoli dost, trebars za stadionom werderu bremy.

Niektore su pekne upravene, ine totalne zanedbane.

Maly pomalicky rastie i ked porodna baba, nas najskor vystrasila, ze malo pribera, tak nam kazala nasadit susene mlieko 2x denne. Tak sme ju posluchli a maly zacal naberat vahu, po 3dnoch ked tu bola zas na kontrole, nam to uz zatrhla.

Ukazala nam ako ho kupat, ho riadne drhla.

Popredu som nakupil plienky c.1 dva baliky. No spotrebovali sme len jeden balik, dalsi chcela ist julia darovat charite co vozi matros na ukrajinu. V polke aprila mi dorazila uz velkost tri, julia chce minut este jeden a pol balika dvojok a potom prejst na vyssi level.

Juliia sa zaregistrovala do mama klubu v dm, rossmann. Obe drogerie nam dali rozny matros(plienky,oleje,utierky...) pre maleho. V dm dali komplet cely pakel plienok (48ks). Rossmann len po dva kusy roznych znaciek.

V kauflande sme vyfasovali uplne naj balicek, dnu bolo osuska s menom, oriresky, plienky a ine veci.

raz som kupil kinder pinguin a vyhral tam plysaka.

Zvacsa kazdy mesiac byva nieco v kinder produktoch, bud sutaz alebo zlava na nemecke vlaky (to byva aj v toffie a este v neakych susienkach).

DHL totalne sklamala, ked mi nedorucila jeden balik a ako dovod uviedli, ze nenasli moju adresu, predtym nikdy ziadny problem nebol. Nuz cul som 2x odsledoval moje dalsie baliky a vzdy som radsej zbehol dole a prizvukoval soferom, ze vchod mame z druhej strane ulici. Samozrejme obaja vraveli, ze o tom vedia.

Do mojho sklipku som si objednal dalsiu zasobu spanielskeho vina. V pivnicke mam teda uz okolo 15flias rozneho vinka (zvacsa spanielske). Som to postupne zacal popijat.

Julia objednala ohrievac na flase, no miesto ohrievaca jej dorazil dinosaurus, tak cul to reklamuje. Inak nakupuje cez net topanky ci oblecenie. To si doma vyskusa a vacsinu posiela nazad.

Maleho prisla pozriet juliina sestranica aj s dvoma detmi. Mixovala nemcinu a rustinu. Tak jak u nas slovensky madari. Ani slovak ani madar, tak ona ani ruska ani nemka.

Dalsia navsteva bola juliina kamoska claudia. Tak som konecne nepopijal sam.

Juliini rodicia tu boli len raz, nehrozi, ze by prisli viackrat, kedze juliin brat tam na kazdy vikend nasackuje vsetky tri deti (bo prerarabaju novu dom na konci sveta) + od maja tam bude jedno cely tyzden, bo zena nastupuje do roboty. Juliina mama pracuje tiez v distribucnom centre, otec je uz na dochodku.

Prvy krat na nasej ulici som videl policajtku co kontrolovala parkovanie. Par aut nemalo zaplatene parkovne, nuz vyfasovali za stierac pokutu. Podla julii by to malo byt cca 20€.

Prvy mesiac co sme tu byvali, tak som tu parkoval na cierno, mal som stastie a nik mi za stierac pokutu nedal.

Koncom aprila mi konci parkovacia karta, sme objednali novu + 10 navstevnickych kariet. V pohode nam to mesto poslalo. Tentoraz platim za kartu v jednej zone 30€/rok, navstevnicka karta stoji 1€/den. Inak hodina parkovania tu stoji 1€.

Co sa tyka stieracov, tie uz dosluhuju, tak som objednal nove, no nie z amazonu (vacsinu veci objednavam odtial bo zlava 10perc + doprava gratis) ale z ineho webu, kde to bolo lacnejsie aj po zapocitany dopravy.

Dorazil som dalsieho robert harris.Tentoraz nieco z francuzskej historie, kniha Dostojnik a spion. Zaujimavy pribeh podla skutocnej udalosti. Som ani netusil, ze francuzi tak moc nenavidia zidov a tak moc boli namotany na rusov.

Pocas mojej dvojtyzdnovej dovolenky som zacal pomalicky dopisovat dennik z minulorocnej cesty po balkane ale moc som tomu nedal a uz dost veci si nepamatam, najlepsie je to pisat vzdy za cerstva.

Z revolutu mi prisla i druha nova karta, tentoraz maestro.

Na velkonocnu sobotu sa v bremach (a inych nemeckych mestach) konal protest na podporu mieru. Tu zacinal za Friedenstunnel, ten je zvacsa vysvieteny vo farbach duhy, no teraz farby zmenili na ukrajinske ale to trvalo len cca mesiac a pol a opat je duhovy.

Ludi na proteste kopa, sme isli nahodou okolo z vychadzky, no fakt nechapem co maju spolocne s mierom vlajky antifa a lgbt. Bolo tam aj kopa rodicov s detmi rozneho veku.

Ako sa avizovalo od aprila (povodne to malo byt od marca) konci vela covid opatreni, uz netreba nosit ffp2 ci ruska v obchodoch, v mhd vsak zatial zostavaju.

No niektore obchody i tak vyzaduju vstup v rusku.

3g, 2g uz nefunguje mimo nemocnic,doktorov, domovov dochodcov, vaznic.

Hojne tu zacali opravovat cesty ci elektrickove trate. No vzdy to trva max tak tyzden, nie ako na svk kde rekonstruuju 100m aj dva mesiace.

Raz sme boli na prechadzke v blizkom parku a kukame, kvanta cyklistov, vsetko dochodci. Reku co sa deje. Nuz dochodci si davali registrovat svoje elektrobicykle u policajtov. To ak ich niekto ukradne aby sa lahko dali dopatrat.

Cyklistika tu frci vo velkom veru, hlavne ale elektrocyklistika. Hadam kazdy treti stroj je aj elektricky.

Pri rieke wesser na promenade, kde kotvi kopa lodi (premenene na restiky ci divadla) sa v sobotu kona blsi trh. Ludia tu predavaju rozne blbosti ale i uzitocne veci. Nas nezaujalo nic.

S malym sme boli prvy krat u doktora. Kedze byvame de facto v centre, mali sme to k nemu len neakych 10min slapania.

Povodne som dnu nesmel ist, bo u doktorov platia covid obmedzenia, no nakonec ma tam pustili. Nasadzam teda ffp2 a uz sledujem a pocuvam co doktor hovori.

Vizulana prehliadka, potom sono klbov na nohach, meranie, vazenie.

Dalsia kontrola je v juli, vtedy dostane prvy sejk roznych vakcin. V juni ideme len na rotavirus ockovanie. To bude 3dni pred nasim prvy cezhranicnym vyletom na svk. Tak hadam nebudu teploty ci ine neziaduce ucinky.

S doktorom sme boli spokojny, fajn chlapik, fajn sestricka i na recepcii mily ludia.

Ordinacia sa nachadza v obytnom cinziaku, prve podlazie ordinacie a hore normalne byvaju ludia. Pri vstupe pult s recepcnymi a potom uz sa uz ide do jednotlivych miestnosti, kam pride najskor sestricka a potom doktor. Ziadne biele plaste ako u nas ale normalne obleceny. Clovek si pripada ako ani keby u doktora nebol.

Z uradu sme dostali vyrozumenie o pridavkoch na deti (kindergeld). Do 2040 kazdy mesiac nam pristane na ucte 219€ ( v pripade vysokoskolskeho studia sa to predlzuje). Nuz v aprili nam pripisali prasule za marec a april.

Este cakame na elterngeld, tam som musel dolozit moj prijem, i ked nechapem naco, ked tieto peniaze bude poberat julia a nie ja. Takze sa to pocita od nej. Tam moc penez necakame, kedze julia nerobila pred materskou. Ak teda nepocitame tych par mesiac od septembra.

Studentuniverse opat dal kupon na zlavu 20libier, nuz som kupil letenku bremy-londyn na maj. No to nepreletim, len pojdem odprevadit nasich na letisko a kukneme salonik. Na nho som fakt zvedavy co to bude zac.

Dva lety co som mal kupene (0€) v aprili bohuzial odleteli a ani nemeskali, tak ziadny zisk z toho nebol.

Spravil som si deutschland card. Je to karta na ktoru sa zbieraju body za nakupy v roznych obchodoch, tie sa potom vymenia za neaky tovar. Ono som to spravil hlavne kvoli tankovaniu, bo zvacsa tankujem na esso co mam blizko domu a tam vdaka tejto karte ma byt dodatocna zlava 3centy na liter benzinu. V maji to otestujem.

Cul som konecne tankoval pod 2€ za 1,910€.

Moja vaha sa uz vratila na povodnu hodnotu a ma priemerne 84kg, po prvom mesiaci v nemecku som mal 79kg (z 86kg).

Juliina sestra opat prekvapila. Na auto si nalepili nalepku srdca v ukrajinskych farbach, to aby ich nik nepokladal za rusov.

Vojna sa stale premieta v obchodoch, kde som v kauflande uz 2mesiace nevidel olej. Ludia cul vykupili aj vsetky milka cokolady, bo isla sibacka, no tu sa nesibe.

Len sa tu hladaju vajcia v zahrade, no ani toto sa u rodicov nekonalo, tam ako na vianoce, sme sa len zisli a jedli. Takze zadne tradicie veru sa tu nevedu.

Detto stavanie maja. Ten sa tu verejne nestava ako u nas.

Robota

Po dvoch tyzdnoch som prisiel do roboty kde uz novinky.

Ruska sa uz nemusia nosit na parkovisku a na svojej stanici, musia sa nosit len ked sa clovek presuva v hale.

Dalsia novinka, zaviedol sa i tu stand up (to bolo na svk furt, najskor normalny, potom uz len virtualny). Pred zaciatkom smeny nam tim lider povie zopar slov, ukaze neake novinky, zborovo sa 3x zakrici hura (no nie hura ale neaky pokrik) a ide sa robit.

Po novom sa musim pipat uz aj pri odchode z roboty.

Den pred sibacku nebola vobec robota a cele nase oddelnie poposielali na ine pozicie, no po polhodine zistili, ze maju malo ludi, tak nas zavolali nazad. Mna nik nezavolal tak som ostal v stow, kde nebolo moc roboty. Tam je to vsetko kludnejsie, ziadny tim lider cloveku nebeha za zadkom. V pohode si tam clovek moze sadnut ci jest.

Tento rok je vyhlaseny prvy dobrovolny nadcas. Par ludi sa na nho chysta, ja nie. Dostal by som za nho 15perc + jeden den nahradneho volna.

V aute mam novu babu ale len do 28.4, potom by sa k nam pripojit samuel (je na dovolenke doma v nigerii) co som ho minule mesiace vozil. Dufam, ze ta cirna kurva ma vyplati, nie ako dvaja nahradnici pred nou, co skoncili v robote a nezaplatili. (kazdy cca 5€). Andrew sa ponukol, ze ta baba moze s nami jazdit aj ked pride samuel, ze on nebude mat problem sa tlacit vzadu, tak som zvedavy ako sa k tomu postavi ostatok posadky. Mne je to fuk.

Nakonec s tym ostatny nemali problem (baba co sedi vzadu) a budem teraz uz vozit 4 ludi. Som zvedavy dokedy to vydrzia sa tlacit vzadu.

Zatial beriem furt 0,9€ za jazdu ale v maji to asi zas znizim, kedze ide benzin pomalicky dole.

Ku koncu mesiaca ma zas poslali na novu poziciu. Cul balim tovar do malych obalok resp do trochu vacsich. Prvy variant je norma na hodinu 400ks, druhy 300ks. Niektory ludia to v pohode prekonavaju, no robia fakt ako taky robot. Vyhoda je, ze vsetko su male lahke polozky, nevyhoda, furt sa stoji na mieste a sialena norma. Ja si idem svojim tempom, norma ma nezaujima.

V maji sa chystaju volby v robote, vzniklo tu zrazu 7 stran ale nikto nevie o co im ide, ako volby funguju, proste nic, len, ze budu volby. Komunikacia v amazone je hlbko pod bodom mrazu.

Jedna strana vsak mala aj predvolebny miting (rozumej v kantine dva stoly, za ktorymi sedeli dve zeny ale nik nevedel o co ide). Maju neaky ten predvolebny program (vyfasoval som cokoladu), chcu priame busy z brem, swag store, preplacanie dovolenky (extra sadzbu), a vyplacanie nadcasov ale to len pre l4 (tj manazment).

Sranda je s bubakmi v robote ked si beru dovolneky. Vacsina si ich zoberie nakomplet celu a letia domov. Na otazku kam idu na dovolenku, odpovedia do afriky. Sme si z toho robili srandu s indom. To ako keby on povedal, ze ide na dovolenku do azie. Potom rozmyslaj, ze do ktorej krajiny.

foto

bremy

Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb