In search of shade!

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
July 12th 2015
Published: July 12th 2015

Op zoek naar een schaduwrijk plekje om te klimmen!

Dat was niet zo moeilijk, Kottenheim en Ettringen zijn dikke aanraders. De diepe putten die tussen de bomen verscholen liggen, zijn super en frisser!

Drie dagen lang bezochten we oude, nieuwe plekjes en verborgen hoekjes. De foto's spreken voor zich.

De moeilijkheidsgraad varieerden dan ook sterk. Ieder koos zijn eigen routes en klom op kop.

De geweldige uitschieters van Erik zijn wel zeker de moeite waard om te vermelden;

"Wer rastet, der rostet" 8- in Arena Kottenheim. Echt een topper van een vingercrack in een hoekversnijding. Allé, vingercrack voor mij toch. Voor Erik iets minder. En afzekering was op de kleinste klemblokjes en de kleinste friends. Was echt trots!

Ik klom hem uiteindelijk na in één trek, maar ik heb niet de ballen om dit op kop te doen. Echt chique!

"Wirbelsäule" 8- in Etrringen deed hij ook vrij vlot. Ook hier een vingercrack met een hoekversnijding, maar deze keer wel overhangend!

"Mayflower" 8- was ook een klassiek juweeltje. Erik genoot er minder van want de structuur was heel glad. De crack loopt van breed naar smal en hangt ook nog over.

Ik genoot ervan, wel naklimmend.

"Silent Hill" 7- was ook een harde dobber, zeker voor mij. De vingercrack zit in een brede schoorsteen, niet zo evident en heup-verrekkend!

Kortom er altijd nog wel iets leuks te klimmen....

En 's avonds genoten we op het frisse terras van de camping. De dagen vlogen om met veel plezier en waren best vermoeiend omwille van de hete temperaturen.

Merci liefste, om met mij deze avonturen te beleven.

Tot: 3.019s; Tpl: 0.042s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0426s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb