Let's play....

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
April 20th 2015
Published: April 20th 2015

Erik en ik hebben er zin in!

Het mooie weer is aangebroken, de auto is zo goed als af en we zijn er helemaal klaar voor....

Dus weekendje Kottenheim en Ettringen, het zonnetje achterna.

Kobe, Bies, Iris en Marty waren ook van de partij zaterdag. Het was een leuke bende!

We hebben ons allemaal goed geamuseerd.

Erik en ik hebben de ene na de andere route in Kottenheim, Arena herhaald.

Enkele nieuwere routes die niet in de topo staan, waren ook zeker de moeite.

'Belay Bunny', 'Always ultra' en 'Fissure' waren voor mij de toppers. Alle routes hebben we beiden op kop gedaan.

Er volgden bijna 20 routes die dag. Er was niet veel tijd om te eten, laat staan foto's maken.

Dus weinig beeldmateriaal...

Iris, Marty, Kobe en Bies deden het rustiger, maar genoten even zeer.

Het was wennen voor hun allemaal, want crack-klimmen is toch iets helemaal anders qua stijl.

Marty had er duidelijk feeling mee. Was leuk om te zien.

Erik eindigden met een dikke knaller; 'Que Pilier' 8+! Hij klom het na enkele pogingen. Magnefique!

We sloten af met z'n allen in het restaurantje midden op het marktplein in Mayen.

Daarna reden zij huiswaarts. Erik en ik stopten op de camping en genoten van een lange verdiende nachtrust!

De volgende morgen geraakten we traag op gang.

Na een lekker koffie'tje en een uitgebreid ontbijt vertrokken we naar Ettringen, K├╝hlschrank.

We klommen er een 8-tal routes, waarvan verschillende zeer smalle fingercracks.

Een uitdaging voor de dikkere vingertjes onder ons....

Soms kiest Erik wel spannende routes uit.

Er was er eentje bij die alleen af te zekeren was met de kleinste c3'tjes en kleinste klemblokjes...

Hij was niet zeker dat het bleef zitten en dan vraagt hij bloc .

Met een bang hartje stond ik te zekeren en was reuze blij wanneer hij boven kwam.

Maar als hij vol overtuiging is, wie ben ik dan om hem af te remmen?

Zijn eigen instincten werken even goed. Dus effe slikken en er vol vertrouwen staan is dan zeer belangrijk!

Dat is liefde!?!

Met een voldaan en vermoeid gevoel vertrokken we huiswaarts. En al aftellend voor het volgende...

Tot: 2.304s; Tpl: 0.063s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.027s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb