In offwidth, we trust!

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
August 11th 2014
Published: August 11th 2014

Drie daagjes Duitsland, Ettringen en Kottenheim i.p.v. het natte Fontaine Bleau!

Erik en ik hebben er enorm genoten. De vorderingen sinds Orco waren goed voelbaar, ook de thuistraining werpt vruchten af.

We reden vrijdags recht naar Kottenheim. Erik had er met Kobe enkele gemakkelijke offwidths gevonden.

Ik wurmde me er zonder noemenswaardige problemen door. Klaar dus voor het hardere werk..... Wel genieten!

Voor zowel Erik als mij was "Willi Brosel" 6- ook een leuke aanrader.

Daarna zijn we gevlucht door de stortregen en genoten we van een gezellig etentje op het marktpleintje van Mayen.

Zaterdagnacht en morgen bleef het regenen, dus trokken wij richting Koblenz, een klimwinkeltje bezoeken. En een lekker stukje taart!!!

Tegen de middag trokken we naar Ettringen, Krypta. Een kleine put met enkele leuke routjes, waarvan BOB, Viktory en Popobello de grote winnnaars.

Vooral Bob had een lastigere beginsequentie. Maar ik klom ze bijna allemaal met het gerief aan de gordel.

Ook nu kon het niveau nog stijgen. Dus trokken we richting Durener wand.

Gash 7 was nog een wachtende uitdaging. Maar niet lang.... Met het gerief aan de gordel de vingercrack afgewerkt. Was keitof!

Erik was apetrots op mij! En ik op hem. Beiden beleefden we erg veel plezier. Dat doet klimmen met ons!!!

's Avonds op de camping gezellig gekookt en genoten van een zalig avondzonnetje.

De zondag maakten we gebruik van alle tijd die we kregen. Ik was wakker geworden met 'Hara ....Kiri', dus trokken we er direct naartoe.

Dit was op de Durener wand in Ettringen. Met het gerief aan de gordel klom ik als eerste 'Harakiri' 7.

Dit was een mega mooie route, licht overhangend, een dakje en brede en vingercracks.

'Pufferzone' 7 was ook een topper. Een echte mega mooie offwidth, die alles had van alle soorten verklemmingen.

Ik zie er bont en blauw van, maar ik heb me er twee maal op kop door geworsteld.

Voor Erik was het ook een echte uitdaging, maar we genoten er van.

Dit waren de hoogtepunten van een gezellig weekendje onder ons.

De regen was er wel, maar klimmen hebben we met volle teugen kunnen doen.

Tot: 3.566s; Tpl: 0.049s; cc: 17; qc: 50; dbt: 0.041s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb