Herfst of winter met een vleugje mist...

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
November 18th 2013
Published: November 18th 2013

Drie dagen Kottenheim, maar niet helemaal zoals gepland!

De 11de nov voor 1 dagje over en weer samen met Kris. Kobe, Iris, Bies en Walter verbleven er het gehele weekend. Ahwel deze dag hebben enkele klimmetjes kunnen doen. Erik startte direct met een 6a tje. Mooie start! En om de handen en voeten ineens te ontdooien. Het regende niet, maar de temperatuur overdag niet boven de 4°C. De mist zakte gewoon de putten in. Best weer voor een warme donsjas en grote klimschoenen. Ik klom met Eriks klimschoenen. Teentjes waren me dankbaar.

Iedereen klom wel verschillende leuke juweeltjes. De topper van de dag was een kleine 'offwith'. Niet af te zekeren was zeker friend 5, juist te veel. Maar zalig om in toprope te klimmen. Was echt plezier. Offwith wil zeggen een crack die breder is als je vuist, dus ganse lichaamsverklemmingen gebruiken om voort te bewegen. Een speciale discipline en echt iets voor mij. Het ging me ook best goed af al zeg ik het zelf.

's Avonds een etentje met z'n alle in ons vast restaurantje op het marktplein van Mayen.

De 16de nov vertrokken opnieuw vol goede moed. Deze keer gingen Dieter en Jerina mee. De temperatuur was nog kouder, maar de mist trok beter op. Het ene juweeltje na het andere volgde. Hoewel het voor mij zeker geen topdag was. Maar gewoon gezellig leuk klimmen.

Jerina en Dieter klommen beiden op kop, de klassieker op de toren Daumen. Erik klom er een route op aan de tegenovergestelde kant. Dit is namelijk een los staande grote pilaar met op verschillende zijde een routje. Een stevige route zeker in deze koude. Maar Erik klom het vrij vlot.

We eindigden opnieuw in een stamrestaurant. Een gezellige warme maaltijd!

Erik en ik waren blij dat we bleven slapen in onze auto op de camperplaats van Mayen. Wel frisjes, maar goed voorzien!

De 17de 's morgens ontbeten we rustig in een ontbijtbakker op het marktplein van Mayen. A volente ontbijten daar neem je de tijd voor, en zeker de warmte niet vergeten. Want vandaag bleef de mist zeer goed hangen. Dit veranderde spijtig genoeg niet gedurende de dag.

We besloten het kort te houden met ons tweetjes.

Erik wou twee projectjes doen in Ettringen; Gash, een vinger-crack en Mister Proper, die groen zag van het mos en ook zo gleed.

De vinger-crack was echt knap en bijna helemaal droog op de bovenste sectie na. Maar bij de tweede poging was het al in de valies. Bij Mister Proper had hij 1 poging meer nodig omdat hij maar bleef uitglijden. Knap om te zien, ik kom er nog weleens voor terug met iets betere condities, vooral die van mezelf!

Toch enkele leuke dagen mogen beleven met verschillende leuke gezellige bendes!

Tot: 1.959s; Tpl: 0.085s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0262s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb