Nieuwe topo, nieuwe ontdekkingen van de Schwarze Säulen.

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
August 25th 2013
Published: August 26th 2013

Erik en ik besloten voor 4 dagen naar Kottenheim en Ettringen te gaan. Allebei onze gezondheid kon beter, dus relax klimmetje doen, leek een goede oplossing.

Deze 4 dagen wilden we rustig nieuwe sectoren bezoeken en een klimmetje op kop wagen. We hadden tijd, dus klaar voor nieuwe ontdekkingen....

We brachten de volgende dagen een bezoekje aan Lonnenloch Lay (Ettringen), Schiffsbug, Spinnenfraupfeiler, Durener wand, Crazy Aps wall, Zechenloch en Daumen. Eén voor één waren het leuke lokaties, elk met zijn eigenheid en specifieke schoonheid. Overal waren er wel juweeltjes te vinden. En de sterretjes-route zijn inderdaad zeer aan te raden.

Maar vooral Lonnenloch en Schiffsbug hadden de mooiste rotsroutjes, met; Goldene welt 6, Atacama 6+, Pepe 7-, Le Florett 6-, Homogenisator 7-, Flowerstreet 7-,....

Het verrassende routje was de normalroute op Daumen. Dit is een rotstoren met een gemakkelijke crack tot boven. Op de top lag een mini-giphelboekje. Iedereen kon er iets in schrijven. Was echt een leuke verrassing!

Alleen de hoeveelheid afval die je overal tegenkomt, steekt soms wel tegen. Van allerlei kleine afval tot frigo's en gehele auto's. Zo'n mooie omgeving, zelfs een Oehoe (uil) die over ons hoofd scheerde. Je hoort de vibratie van de lucht op de enorme spanwijdte van de vleugels. We werden er stilletjes van.

Zaterdag in de late namiddag werden we echter uitgeregend. We vertrokken richting de camping en de volgende morgen was het weer niet veel beter. Wel kregen we hierdoor de kans om de kennismaking met BasaltFeuer te vernieuwen. Dus een vroegtijdige terugkomst...

Toch waren we heel gelukkig met de leuke klimmetjes.

Tot: 2.282s; Tpl: 0.047s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0426s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb