Schwarze Saulen ....

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
August 16th 2013
Published: August 16th 2013

Zaterdag 10 augustus en donderdag 15 augustus 2013 brachten Erik en ik door op de Schwarze Saulen, zoals de basalt routes van Kottenheim genoemd worden.

De zaterdag vervoegden Kris en Jerina ons ook. Zij klommen met hun twee de hele dag samen, met af en toe tijd voor een 'koffie-babbeltje', maar dan zonder de koffie! Kris deed het rustig op z'n gemak en klom de ene na de andere route. Jerina genoot om te volgen. Soms wat moeilijker, soms wat makkelijker....

Erik en ik stonden best scherp na al de opgedane ervaringen van de laatste tijd, dus wij knalden er op los. Onder de Duitse 6 zijn we niet geraakt. Ik klom zelfs een 6C+ zonder noemenswaardige problemen. Was wel gelukkig! We werkten meer dan 10 routes af die dag, met veel plezier.

Ik heb mijn draai hier echt in gevonden. Gewoon het feit dat je de routes moeten 'lezen' zowel voor je handen, je voeten en dan nog de beveiliging. Dit is pur sang, daar hou ik wel van. Erik ervaart dit gelijkaardig en hij gaat met rasse schreden vooruit. Fijn om te zien.

We hebben echt genoten!

We eindigden zoals gewoonlijk op het marktplein van Mayen. Kobe en zijn bende verraste er ons. Samen gezellig verder getafeld...

De donderdag deden Erik en ik verder waar we geƫindigd waren. Hij begon met de 7a Ringelnatter op kop en klom het prachtig uit. Scarry tot de eerste haak! De crux is voor mij spijtig te ver, en er zijn geen andere mogelijkheden. Maar prachtig voor Erik, de dag was al super geslaagd.

We werkten ons samen door de meeste overgebleven routes van Arena. Er zitten echte juweeltjes tussen.

Het was echt leuk!

Deze keer eindigden we met een Knor-pasta op de parking en een lekkere tas koffie, vooraleer we huiswaarts trokken.

Als je je amuseert, gaat de tijd altijd snel aan je voorbij....

18th August 2013

hoi wij lezen steeds jullie boeiende verhalen en bekijken gefascineerd naar de bijgevoegde fotos prachtig ga zo verder en geniet met ons verloopt alles rustig verder luc
26th August 2013

Heya
Luc, leuk om van jullie te horen. Toch goed aan het genieten van je pensioen? En ja stil zitten is niet voor ons weg gelegd. Genieten doe je met volle teugen, dus wij ook. Hartelijke groetjes, Nele en Erik

Tot: 3.244s; Tpl: 0.041s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0458s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb