Among friends!

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
July 14th 2013
Published: July 15th 2013

Een heel weekendje Kottenheim klimmen samen met Jerina en Dieter. Wat hebben we genoten....

De weersvoorspellingen bleven warm, dus de putten en bossen van Kottenheim waren een waar genoegen om in te vertoeven. Hoe frisser, hoe meer muggen! Maar de routjes bleven ons verbazen. Nog elke keer weer draaien we ergens een hoekje om en vinden we nieuwe juweeltjes. Misschien dat we die binnenkort terug vinden in de vernieuwde en ook verdubbelde topo. We wachten op de levering...

De eerste dag was alleen Jerina van de partij. Zondag kwam Dieter ons ook vervoegen. Voor elk waren er uitdagingen genoeg. Iedereen zette weer serieuse prestaties neer. Af en toe spannend, maar het bleef leuk. Erik was op zijn best en klom de ene na de andere route. Ik probeerde ze ook allemaal op kop. Ik maak vorderingen. Jerina vocht keihard en overwon. Leuk om mee te maken! Dieter maakte zijn eerste voorklim-vallen op friends en werkte het helemaal verder uit. Chapeau!!

Het bos was overal vol met wilde aardbeien. Maar liever niet eten omwille van de vossen-lintworm. Daar geraak je nooit meer vanaf. Dus enige waarschuwing hieromtrend is zeker aangewezen. De prachtige weelde aan plantjes en insecten was wonderlijk!
In sommige routes zat ik er dan ook midden in die weelde. Grgrgrgr.... Best wel grappig gezicht, gevechten met plantjes in de route.

De overnachting op de camping Siƫsta in Mendig was een goede aanrader, met zelfs een leuk terrasje en verzorgde keuken. Hier zien ze ons zeker terug. Wij genoten zaterdagavond van een lekkere barbecue, na de verfrissende douche.

We eindigden zoals bijna traditie op het marktpleintje van Mayen met een schnitsel en frietjes. En iets verder een lekkere cremerie zoals de buikpijn vereist....

Een pracht van een ontspannen weekend met vrienden!

Tot: 1.964s; Tpl: 0.065s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.039s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb