Final testing of the gloves....

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
April 21st 2013
Published: April 22nd 2013

Het prachtige weer lokte ons naar buiten. Samen met Dieter, Jerina en Kobe reden we een dagje naar Kottenheim.

Als we niet in UK kunnen geraken, kan Kottenheim als zeer leuk alternatief dienen. Zeker met een lekker kopje koffie onderweg.

Voor Dieter en Jerina was het een kleine test of UK had bijgedragen en ja hoor. De vorderingen waren goed te zien, hoewel de structuur van de rots niet te vergelijken is. Kottenheim kan met tijden, zeer scherpe grepen en barsten hebben.

Vandaar 'testing of the gloves'. De Crack-handschoentjes zijn echt super! Als je zou twijfelen, twijfel dan zeker niet langer. Mijn handruggen voelen nog pijnlijk, maar ze liggen niet open. Er komt een gans gamma aan mogelijkheden vrij als je je vuisten, handen en vingers beter kunt gebruiken.

Dieter, Kobe en ik klommen om de beurt voor. Maar iedereen kon en mocht af en toe een joker inzetten. Het mocht FUN blijven.

Jerina zette de achtervolgingen van Erik in. Niet altijd de gemakkelijkste routjes, maar ze kwam er overal door.

Na wat aanpassingsverschijnselen knalden we de ene na de andere route, sommige bekend gelegen, andere achter een verborgen hoekje... Dit is echt typerend voor Kottenheim. Sommige sectoren zijn compleet overbevolkt, maar draai de hoek om en je hoort of ziet niemand meer.

Dieter en ik maakten zelfs een kleine voorklimmersval, zonder problemen. De verzuring in de armen was compleet aanwezig!!

We mochten allemaal trots zijn. Er werden mooie prestaties geleverd en ook gewoon leuk dagje samen klimmen!

We eindigden dan ook op het vaste plekje in Mayen (de Eifelperle was gesloten). We smulden daar van het lekkere eten. Zo wie zo na een dagje buiten smaakt alles veel beter.

Merci Dieter, Jerina, Kobe en Erik voor dit leuk dagje uit!

Tot: 2.978s; Tpl: 0.043s; cc: 15; qc: 54; dbt: 0.0431s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb