Regen of regen!

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Dahn
May 3rd 2015
Published: May 5th 2015

Donderdag 30 april reden Erik en ik naar de Pfalz, Duitsland.

Onlangs hadden we de dikke topo gekocht. Deze regio lokte al enige tijd.

Sommige stevigere trad-klimmers komen hier trainen. Ik snap nu beter waarom!

De haakafstanden konden hier en daar best gecombineerd worden met enkele friends. Hoewel de zandsteen best broos kan zijn.

Dus klemblokken waren niet direct van toepassing. Maar ik spreek vanuit de zeer beperkte kennis.

De gehele vrijdag hadden we regen. Dus hebben we de toerist uitgehangen en de omgeving van het dorpje Dahn verkend.

Genoten van een lekkere cappuccino en een Duits stuk taart!

De camping-mogelijkheden in deze regio zijn niet zo heel groot.

De camping van Dahn is daarom goed gekend en ook gelegen naast een chique zwemparadijs!

De volgende middag arriveerden Dieter en Jerina op de camping.

Samen hebben we de rest van de dag geklommen op het massiefje Mittlere Deichenwand.

'Doppelriss', 'Flaschen leer', 'Bogenrampe' en '50-er' waren zeker genieten!

De variatie op dit kleine massiefje was keileuk; crack, schoorsteen, hoekversnijding, plaat, overhang, honingraat-structuur, banden, mono's,....

Iedereen klom op kop. Hier en daar wel bemoeilijkt door de gladde, zwarte moslaag op de rotsen.

Hoewel het voor Dieter en Jerina al wat langer geleden was, ging het goed.

Het was leuk om een passie te delen!

's Avonds belandde we in een klein Duits restaurantje voor een echt Wiener Schnitzel met frietjes en veel groentjes.

Amai, lekker..... en gezellig!

Tegen de tijd dat we buiten kwamen, regende het terug en dit hield niet meer op. Spijtig!

We reden dan maar even langs Boulder City in Verviers. Dieter en Jerina waren er nog niet geweest.

Een kleine, leuke boulderzaal! Intensief bezig geweest en volop genoten. Voor iedereen was er voldoende...

Toch een geslaagd weekendje. Veel variatie; kunnen klimmen en dit allemaal kunnen delen.

Merci Dieter en Jerina.

Tot: 2.325s; Tpl: 0.051s; cc: 13; qc: 32; dbt: 0.0322s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb