MOSELLE SEFASI..

Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

KÖLN-COCHEM

GÜN 04 COCHEM GÜNLERDEN PAZAR
Sabah kahvaltısını sıfır fena puanla tamamladık.
Kahvaltıdan sonra, “etkinlik” adına tavla turnuvası düzenlendi.
Geminin kıçında, beleş meşrubat bölümü var .
Turnuva orada düzenleniyormuş.
Attı mı mangal da kül bırakmayan yiğitlerimiz, turnuvaya katılmak için izdiham yarattılar ve tas tamam 2 si kadın olmak üzere 8 kişi katılmayı başardı.
Fahri Uzunefe ile Ferit Yurtsever arasında eda edilen finalde, Ferit Yurtsever tam bir centilmenlik örneği göstererek, tavlayı Uzunefe’nin koltuğunun arasına sıkıştırmaya muvaffak olmuştur.
Daha sonra verdiği demeçte ,Sayın Yurtsever 84 kişiye karşı zorlu bir mücadele verdiğini dile getirmiştir..
Köln den güneye doğru akan Rhein otobanı, Koblenz te Moselle den önce son giriş tabelasını gösterir.
Moselle, efsane bir nehir kolu olup, kağıt üzerinde Almanya’nın 3. Beyaz şarap yolunu tanımlamaktadır .
Bu efsane şarap yolunun üzerinde, Cochem önemli bir durak olup yüzük gibi parlamaktadır.
Anladığım kadarı ile Tuğrul Kardeşim, hiçbir maddi. manevi fedakarlıktan sakınmayarak, Cochem ve dolayısıyla Moselle’i programa aldırmıştır.
Söylemesi ayıp, Ayşe’cikle buralara daha önce 2 kez gelmek şansını bulduk.
Kağıt üzerinde Trier den başlayarak, Koblenz’te biten ,bu su yolu kıyısında, yaklaşık 80 civarında şarap üreten merkez (kasaba) bulmanız mümkün.
Evliliğimizin 25 yılında temalı bir kutlama yapalım diye düşünmüştük.
Ben, tema olarak yaşım icabı Disneyland’i seçmeme rağmen, Ayşe, Şarap yolu diye tutturunca ,orta yolu bulduk ve Fransız şarap yolunu yaptık.
Daha sonra, Alman’ların bizim başımız kel mi ? şarap yolu ise bizde 3 tane var dediklerinde, hadi onlara da gidelim dedik.
İşte bu Cochem ,Almanların 3 cü beyaz şarap yolunun son durağı.
Burada korku filmlerini aratmayan bir Reichburg Kalesi mevcut ki,Avrupalıların insan haklarına verdiği önemi vurgulaması adına, muazzam zindan ve işkence odalarına sahiptir.
Bu kaleler bildiğiniz üzere, "Ali kıran baş kesen" kaleleri olup ,geçenden geçmeyenden haraç almak üzere kurulmuştur.
Bir tür su yolu otoban gişesi yani…
Tur rehberleri, “bas bas paraları turlara,bi daha mı geleceğin dünyaya” diye anons yapınca ,yine otobüslere doluşuldu ve yola çıkıldı.
Bildiğiniz üzere, gençliğinde attığı naralarla cam parçalayan Savaş bey, ( bazıları kendisine ayı demektedir ki, bu konu kendisini derinden yaralamaktadır ) yürümekte sıkıntı yaşamakta ve son zamanlarda ,tembelliğin arkasına sığınma eğilimlerini geliştirmektedir.
Sevgili Eşi Belgin ile “dinsizin hakkından imansız gelir” programını devreye soktuk ve hep birlikte gemiyi terk edip Cochem’ i ziyaret kararı aldık.
Ahmak ıslatan bir yağmur var ama, nedense bir tek ben ıslanıyorum.
Cochem'de daha önce takıldığım barda fıçı kenarına tünedik.
Şık bir Reisling yaptık..etrafla dalgamızı geçtik .
Bilahare, Almanyanın en baba Appelstrudelini (bizim bildiğimiz elmalı turta ) ürettiğini söyleyen "Flair " diye bir cafeye çöktük.
Sıcak elma turtasının yanına krema ve dondurma ilave edilince, adamın aklını başından alıyor.
Şato turundan işkence görmeden dönenler de katılınca, artık gemiye dönme zamanı geldi.
Kemal ve Semra Danacı ile seyahat zenginliğimiz taa İsrail seyahatine kadar dayanıyor.
Kemal’in hakkını ödeyemem.
Kudüs te Kubbet-üs Sahra içindeki, Muallak taşının altında kıldığımız bir namaz var.
Ben namaz konusunda tın tın olduğum için “bana uy” diyen Kemal’e uyarak yarı hacı olmuş sayılırım .
Gerçi Kemal’e uymaya gayret ederken, Allah affetsin bir taraftan da ayakkabıları kolladığım gerçeğini sizden saklayacak değilim.
İşte birlikte yarı hacı olduğumuz sevgili Kemal ve sevgili eşi Semra, tam birlikte seyahat edilecek keyif ve safa insanlarıdır.
Şiddetle tavsiye ederim.
Yemek öncesi bir “drink” almak üzere bizim odada buluştuk.
Tesisata bağladığımız Ipod ile Türk sanat müziğinin koridorlarında dolaşarak alemlere aktık.
Çok ta güzel oldu .
Bilahare efendiliğimizi takınarak akşam yemeğine geçtik.
Saat 21:00 de gemi Koblenz’e doğru yola çıktı.
Yemekten sonra biraz daha müzik ve sonra tumba yatak.
Günler hızlı akıyor doğrusu
Arkadaşların desteklemesi ile toparladığımız günün kareleri ile bir de video yaptık
bilgilerinize sunulur:

Advertisement

Tot: 1.796s; Tpl: 0.057s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.1575s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb