Koertse armen!!!!

Germany's flag
Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Herdecke
April 4th 2016
Published: April 4th 2016

De weersvoorspellingen deden ons een andere richting indraaien dan de geplande! Keek er helemaal naar uit en met recht en rede bleek achteraf.

Kobe kwam met het idee om naar het boulder-massiefje Avalonia in Herdecke te rijden. Een dorpje gelegen in de regio rond Dortmund, Duitsland. De boulders drogen er extreem snel stond in de kleine voorlopige topo. Ook achteraf werd dit zeer duidelijk.

We parkeerden aan de mini-golf onder aan de berghelling. Kobe was al enkele keren geweest, dus hij kende verschillende mooie boulders.

Het waren allemaal bijna overhangende daken van zandsteen met zeer veel barsten. De routes kunnen op één jaar tijd drastisch veranderen door het continue afbreken van de poreusere lagen. Heel de weg naar boven werden we geconfronteerd met het fenomenale werk van een enthousiaste steenhouwer. Overal waren muurtjes en trappen, zelfs grote platte plateau's gebouwd. Echte kunstwerken van verschillende jaren. Zelfs prachtig om ideeën op te doen voor in je eigen tuin.

De verschillende grotjes hadden veel verschillende mogelijkheden om te klimmen. Alle rots werd goed benut.

Jerina, Kobe, Erik en ik amuseerden ons geweldig. De eerste dag was vooral wennen aan de structuren, vele verre passen en weinig
standaard voetoplossingen. De tweede dag brachten we in twee kleine grotjes door waar iedereen zich kon uitleven. Jerina in een plat dak een kneebar zien leggen was geweldig! Erik die de ene na de andere flash klom. Kobe die zich helemaal gaf tot de armpjes niet meer wilden. Voor mezelf was vooral het hoogtepunt van het weekend om in een plat dak een vuistverklemming te maken en daarop door te gaan. Dit was mijn oplossing omdat ik te korte armpjes had! Prachtig!!

Was echt fun. De zaterdagavond verbleven we op een camping in de buurt en kookten onze eerste maaltijd van het jaar buiten. Nog bijna 20°C. Zalig.

Na de tweede klimdag sloten we het weekendje af op het terras van de mini-golf met een drankje.

Een onverwachts geweldig weekend! Merci voor de keitoffe support en de mooie foto's.

Tot: 2.72s; Tpl: 0.054s; cc: 16; qc: 50; dbt: 0.0438s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb