3.den - Potsdam


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Brandenburg » Potsdam
September 17th 2016
Published: September 24th 2016
Edit Blog Post

Hore som uz od 7/30, este prevalovanie v posteli, mensia rozlucka a podme ho na sbahn Bellevue.

V noci riadne prsalo, vonku zima, nasadzujeme mikinu, obloha podmrakom. Dufam,ze to vietor rozfuka.

Na ranajky si kupujem cokoladovy croasant, v automate na listky zas ABC listok (plati vsetky 3 zony 2 hodiny jazdy v jednom smere) ,ktory si hned cvakam a podme ho smer hlavna stanica.

Hauptbahnhof dost velka, hlavne co sa tyka vyskovo.

Do odchodu vlaku mam este neaky ten cas, tak pofotenie budovy zjednej, druhej strany.

V budove kopa stankov s jedlom a blbostami, pred stanicou par divnych individui ale nic extremne.

Dnu sa pohybuju aj oznaceny pomocnici od DB (deutsche bahnhof). Ale myslim,ze ich sluzby netreba vyuzivat,vsetko je dobre znacene.

Prichadzam na nastupiste, pri mojom vlaku je volaco pisane v nemcine, cakam,cakam a nic. Vlak je zruseny, pisem CS,ze pridem o polhodinu neskor rovankym vlakom RE1. Upozornuje ma aby som vystupil na bhf Potsdam, bo na stanici Park Sanssouci Bhf tento nestoji. Hlavne, ked som sa pytal stareho koordinatora,ten vravel,ze stoji. By som sa zas zbytocne previezol.

Na nastupiste prichadzaju policajti, ma sem dorazit rychlik z budapesti, zrejme cakaju neakych tych prebehlikov. Jeden chlapik (tureckeho vzhladu) sa im nepozdava tak ho lustruju.

Zaujali ma vypravci, pri odchode vlaku sa vzdy postavili k stojanu s obrazovkami, kde videli komplet cele nastupiste. Tlacitkami davali signal vlakveducim na odchod, teda ziadne piskanie alebo mavanie tercikom.

Aby toho nebolo dost moj vlak ma meskanie 10.min, to je ta nemecka preciznost. Jeden vlak zrusia, dalsi meska.

Konecne mi to prichadza, dvojposchodak ako u nas.

Cesta ubieha rychlo, stoji to len na par zastavkach na rozdiel od sbahnu.

V potsdame sa pytam na kaufland, tam ma ma vyzdvihnut CS z ciny. Kaufland je priamo v zel.stanici.

Cakam, cakam a furt nic. Pisem teda sms-ku, uf uz je na ceste.

Na prvy pohlad je vidiet,ze s tymto CS bude viac srandy ako so slovinkou.

Pred stanicou nasadame do busu a smer moje dalsie ubytko.

Vonku zacina prsat, kurva.

Moj listok na mhd uz prestal platit, tak idem na cierno.

Ludia si kupuju listky v buse, je tu automat.

Cinan z Shandongu byva v jednoizbovom novom byte. Mesacny najom 500€.

Na zemi ma uz caka moja postel, karimatka, paplon.

Na uvitanie fasujem pivo.

Kuknem na balkon a tam cela prazdna basa. Alkac cinan 😊

Vonku leje jak z krhly. To ale CS nebrani a uteka do blizkeho obchodu nakupit obed.

Prinasa mrazenu pizzu, schnitzle.

Ako sam vravi, nieje dobry kuchar, zije zvacsa na polotovaroch. Studuje tu doktoranta.

Svojej priatelke posiela hlasove spravy, je lenivy pisat maily 😊

Pokec o cestovani, dava mi typi co navstivit v cine : tibet (ukazuje paradne fotky), Dibang Valley (cudzinci sa sem ale nemaju sancu dostat), hory v okoli chengdu , ladovy festival v harbine (tiez fajnove fotky,hlavne v noci)

Konecne prestava prsat, moze sa vyrazit spoznat potsdam.

Prehliadku zaciname v obrovskom pekne upravenom parku sanssouci. Novy zamok (ten opravuju), stary zamok, cinsky dom a ine rozne stavby. Ludi je tu dost pomenej oproti berlinu, vsetko to vyzera len na tour skupinky.

Chvalabohu tento CS to nehroti a ideme pohodovym tempom s dost zastavkam na oddych.

Z parku sa vynarame pri brandeburskej brane (nie v berline). Na mini namesticku su dake trhy. Klobasy, rucna vyroba, pivo, muzika. Skoda,len ze som napchaty, taku dobru domacu klobasku by som si dal.

Na pesej zone Brandenburger Straße kopa obchodikov a restik plnych ludi.Konecne kupujem magnetky domov. Oproti berlinu za polovicnu cenu ale i tak dost drahe.

Na krizovany ulic sa napajame na Friedrich-Ebert-Straße a smerujeme k rathausu.Po pravej strane su paradne ulice plne cervenych tehlovych domov. Uplne super to vyzera.

Radnica ok, mozme sa teda presunut nazad domov.

Zastavka v supermarkete na nakup par piv. CS nakonec kupuje celu basu.

Na byte len pokec o blbostiach, vecera, nudlova polievka s masom. Najskor mi daval vydlicku ale nakonec som to jedol aj tak s palickami.

Jeho priatelka ho chodi z ciny navstevovat 2x do roka. Je tu od oktobra, zatial mimo potsdamu bol len v taliansku, inak ma obavy z byvaleho vychodneho bloku. Hned som ho vyviedol z omylu.

No alko party sa nekonalo, bo CS dal jedno teple pivo a uz bol trochu mimo 😊 Nechapem jak moze volado pit teple pivo.

A nato, co hovoril ako tu maju party kazdy tyzden,som myslel,ze toho znese viac.

Ulozenie sa na zem teda a zahajeny spanok

naklady

croasant na stanici - 1€
mhd listok ABC - 3,3€
3xmagnetky - 7€

foto
berlin
potsdam

Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0665s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb