Poutapäivä

Europe » Germany » Berlin » Berlin
September 30th 2022
Published: October 9th 2022

Söin huoneessa aamupalaksi banaanin ja voisarven ja lähdin sitten automaattipesulaan, jonne oli matkaa noin kilometri. Kun pyykit pyörivät koneessa, kävin pullakahvilla, ja sen jälkeen pyöritin pyykkejä kuivurissa vielä puoli tuntia. Pesulassa saattoi käyttää myös luottokorttia, ja siellä ei ollut väkeä juuri lainkaan. Levitin pyykit huoneeseen, vaikka ne olivat melkein kuivia.

Ostin 24 tunnin lipun joukkoliikenteeseen. Pääsin liikkeelle klo 12.30. Kävin ensin katsomassa Weddingissä taloa, josta olin varannut Airbnb-majoituksen, mutta jonka sitten myöhemmin peruin. Talo oli korkea opiskelija-asuntola, joten siellä olisi voinut tuntea olonsa oudoksi. Jatkoin S-junalla Prenzlauer Bergiin. Siellä pätkä ratikalla ja kanaleipä. Kävelykierros vei minut vesitornille. Lopuksi otin pienen oluen. Päätin muutenkin siirtyä suurista juomista pieniin juomiin. Palasin hotellille maan pintaa pitkin. Ensin ratikalla Alexille, bussilla Brandenburgin portille, kävellen Potsdamer Platzille, josta bussilla hotellille. Hotellissa oli ilmainen iltapäiväkahvi. Kadun toisella puolella kävin viinilasillisella.

Lähdin illalla tapaamaan tytärtäni Steglitziin. Palattiin sieltä Schönebergiin päin, ja käytiin pitsalla.

Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0227s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb