Dag 5 en 6 – vrijdag en zaterdag 16 en 17 juni 2017 – Füssen

Published: June 17th 2017

Füssen - AltstadtFüssen - AltstadtFüssen - Altstadt

Prachtige Middeleeuwse gebouwen. Terrasjes overal
Dag 5 – vrijdag 16 juni 2017 – Füssen

Deze nacht regen, donder en bliksem. Het regent tot in de late voormiddag en het blijft zwaarbewolkt.

We durven geen lange rit aan. Dus trekken we 's namiddags naar de Altstadt van Füssen voor een terrasje.

Deze Altstadt met autovrije straatjes en prachtige typische Middeleeuwse gebouwen is een echte meevaller. Mooie winkeltjes en de straten zijn bezet met terrasjes. Met de flanerende toeristen en een capucino in de zon kan men zich al in Italië wanen. Het voelt al zuiders aan.

Tegelijk doen de diverse kleuren van de gevels ons ook aan steden in Scandinavië denken.

Dag 6 – zaterdag 17 juni 2017 – Füssen

Bewolkt, en afwisselend felle zon zodat we toch de luifel opendraaien in de voormiddag.

s' Namiddags riskeren we opnieuw een gedownloade gps-fietsroute. De Hopfensee-Panorama-Runde.

Grotendeels vlak zegt men. Langs 2 meren, de Hopfensee en de Forggensee.

Toch krijgen we een hoogteprofiel van 780m naar 920m voorgeschoteld, met een fris windje tegen. De talrijke fietsers die we kruisen dragen windjacks, wij T-shirts met korte mouwen. Het ging toch niet
Füssen - AltstadtFüssen - AltstadtFüssen - Altstadt

Terrasjes en winkels in historische panden. i
regenen.

De wegen zijn mooi, breed en verhard tussen de alpenweiden.

Hogerop, waar we door bossen moeten krijgen we terug kiezelweg, maar van het bredere soort.

Het stuk smallere kiezelweg langs de Forggensee werd zelfs druk befietst, want zeer mooi.

Veel families met fietskarren en jonge fietsende tieners.

Bij een oversteekplaats waar we moesten stoppen samen met andere fietsers, zagen we een papa tussen zijn kroost tegen het wegdek knallen omdat hij waarschijnlijk niet tijdig uit zijn klikpedalen geraakte.

Nogal vernederend voor de man, en die leek dan nog kwaad ook,... op Julia zijn dochtertje.

Gelukkig zonder erg, buiten een krakende derailleur die we achter ons hoorden na het oversteken. Hopelijk kon hij het zelf fixen Ik ben toch ook geen Adac-Pannenhilfe of zo !

Morgen zijn we hier weg. Spijtig want er is hier nog zo veel te zien.

HopferwaldHopferwald
Hopferwald

Alpenweiden Panoramazicht op de Hopfensee. Lijkt een vlakke weg, maar steeg wel +-150m in hoogte.
Rieden am ForggenseeRieden am Forggensee
Rieden am Forggensee

Hier zou ik ook nog eens willen zeilen.

Tot: 0.056s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0249s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb