Liever duizend sterren in de hemel dan drie sterren op een hoteldeur!

Germany's flag
Europe » Germany » Bavaria » Bamberg
April 15th 2018
Published: April 19th 2018

Ons klimseizoen is terug van start. Ons eerste tripje van het jaar trokken we naar Frankenjura, Duitsland.

Voor ons was deze regio een leuke verrrassende ervaring.

Zonder topo reden we recht naar een sportwinkel in Bamberg waar we veel vriendelijk advies kregen. We reden daarna recht door naar het kleine gezellige dorpje Kleinziegenfeld. Met open armen werden we ontvangen op de camping. De twee nabijgelegen restaurantjes zijn een dikke winner om goedkoop, lekker en ook zeer gezellig te eten.

Deze verlof was op dat vlak een beetje anders dan meestal. We kozen vooral voor ontspanning!

Elke dag bezochten we verschillende kleine lokaties, sommige iets interessanter dan anderen. De hele vallei vanaf Kleinziegelfeld naar het Noorden, zijn leuke lokaties. In de weekend misschien wel druk te noemen. In de week was het rustiger. Erik klom er verschilllende moeilijker routes, hij was zeer goed in form. Ik deed het rustiger, de griep-epidemie is niet helemaal ongemerkt aan mij voorbij gegaan en ik wou me rustig terug opbouwen. Door heel de week is dat aardig gelukt.

De natuur verraste ons ook, zovele vogels, mooie bloemenpracht, zuivere beekjes en de schattige authentieke dorpjes. Een regio die
een plekje in ons hart veroverde. Ook de perfecte lokatie om de smalle padjes te volgen op en neer de steilere hellingen door de bossen en langs de beekjes. Ons looptrainigen kwamen niet in het gedrang, eerder een echte oppepper!

Hier zien ze ons zeker nog terug, nog veel te klimmen en te bezoeken...

Bij regenweer deden we een uitstapje naar Cafe Kraft in Nurnberg. Wow, dit is mijn beste boulderzaal-ervaring ever!! Groot, gezellig en overal aan gedacht tot in de kleine details. Onder de overhang extra verlichting, oplopende valmat onder overhang, gemakkelijke afdaalladders om af te klimmen, zovele boulders dat zelfs 1 kleur over heel de zaal klimmen al een uitdaging is. Een mooie ruime trainingruimte! En niet vergeten een lekkere koffie en taart!

Kort gezegd, een supertoffe vakantie uit een onverwacht dicht hoekje.

Tot: 2.927s; Tpl: 0.063s; cc: 12; qc: 37; dbt: 0.0402s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb