Vaarreis Soltana 2015

France's flag
Europe » France
May 31st 2015
Published: May 31st 2015

31 mei: Moederdag hier in Frankrijk. Het weer valt best mee, zonnig en aangename temperatuur. Het is heerlijk vertoeven op het achterdek. Van daaruit hebben we zicht op de sluis en kunnen we het in en uitvaren volgen. Op zondag komt de restaurantboot langs. Die vertrekt in de haven van Brienon en gebruikt de haven van Roanne als zwaaikom. Voor de rest was het kalm aan de sluis, slechts één boot die de haven verliet. Meer drukte op de weg naast de jachthaven. Volgende week begint de rittenwedstrijd Le Dauphiné Libéré voor beroepsrenners. Men is hier nu al aan het oefenen met motards van een plaatselijke motorclub die de politie zullen bijstaan. Oefening onder begeleiding van de Franse bereden politie. Roanne is het startpunt voor de ploegentijdrit. Wij zijn dan waarschijnlijk al weg hier.

De foto van het havenhuis geeft niet weer waar de havenmeester zit. Het kantoortje is juist de grootte van het hoekvenster en de deur. Hij zit erin als een sardien. Tot morgen

Tot: 0.248s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb