SUR LE PONT D'AVIGNON

Published: January 9th 2015

BEAUCAIRE-AVIGNON

GÜN 29 ,GÜNLERDEN CUMARTESİ

Ayşe'yi bıraktığım kahveden kaparak, yola devam ettik.
Avignon yolu Rhone kıyısını takiben devam ediyor.
Vardığımız ilk kampta "siesta"cıları bulamadık..
Hemen geri dönüp 2.ci kampa daldık.
Devasa bir kamp… yerimiz muhteşem…yığınla para versen seni Avignon köprüsünün karşısına yerleştirmezler..
Kampçı olmanın avantajları da budur ...

adresi paylaşıyorum :

Oradan,buradan bir ton foto çektim.
Önümüzde nehir,arkasında, pırıl pırıl parıldayan kent ve şarkılara konu olmuş Avignon köprüsü,tam önümde..
Akşam üstü çok yakında yer alan başka bir köprüden kente girdik..
Park yeri bulup Şahbazı ( minibüsümüz ) istirahate aldık.
Önce Avignon köprüsü ziyareti, ardından Papalar şatosu ve Dome bahçeleri…
Avignon başka türlü bir şehir…
Önemli bir şehir ve Provansı, Provans yapan bir şehir…
İlk başta anlayamıyorsunuz niçin bu denli önemli diye …

fakat şehir de birkaç gün geçirince, her gün biraz daha çok seviyor ve hayran oluyorsunuz..
Dinsel ve sanatsal derinliği çok fazla…
Binaları ,müzeleri,kiliseleri devasa…
Yazın biraz sıcak olabilir....fakat kale duvarları ile çevrilmiş eski şehrin dar ve orta çağdan kalma sokakları gerekli serinliği sağlamaktadır.
14 YY da Papaların evi burasıymış…
Papa Clement V Roma'nın güvenli bir yer olmadığına kanaat getirince, pılıyı pırtıyı toplayıp 1309 da Avignon' a yerleşiyor…

Yakında yer alan ünlü Châteauneuf-du-Pape gibi bu topraklar da, Papalığa ait değildir …
Ne var ki güvenliğinden endişe eden Clement, Vienne ile Carpentras arasında yer değişecek, su yolunun kenarında oturmaktadır ve devamlı yer değiştirmek şansına sahiptir..
Yerine geçen XXII Jean,zaten Avignon çocuğu olduğu için ,bu denli güvenlik sorunu taşımıyor…
XII Benoit ,1335 te artık Roma ya dönmenin hayal olduğuna hükmedince ,oturduğu binayı yıkarak, bugün "Eski Şehir" diye tanımlanan yeri surla çeviriyor…
9 Papa nın 4 cüsü Clement VI ,Avignon'u Napoli Kıraliçesi Jeanne dan satın almaya muvaffak oluyor.
Dedikodulara göre Kıraliçe , buna kocasının katledilmesi karşılığında razı oluyor …
Al gülüm ver gülüm...
Bizde, buna Papa nın "tetikçi" olması denir..... ama bunlar tehlikeli mevzular kısa kessek iyi olur…
5. Ve 6. Papalar ,neyimize gerek , diyerek kalenin surlarını güçlendirdiler…
7 . Papa olan Gregory XI bir sürü diplomatik girişimden sonra, 1377 yılında ,Sienalı Catherine 'in ısrarları ile Roma ya dönmeye razı oluyor…
Bu konum AntiPapa Clement VII yi destekleyen, Fransız kardinallerinin pek hoşuna gitmiyor ve Avignon da oturma kararı veriyorlar .
Al sana iki Papa...
Bu karar, Katolik aleminde ciddi bir çatlağa sebebiyet veriyor…
Avignon da kalan ve Clement VII den sonra Papa seçilen Benoit XIII, tam bir paranoyak haline gelerek ,şehrin duvarları kıyısında olan, tüm evlerin yıkılma kararını alıyor..
Demek ki Allah korkusundan başka korkuları ,almış başını gidiyor...
Allah'a güveniyoruz ama atımızı da sağlam kazığa bağlıyoruz ,hesabı...
Bu görüş ayrılıkları döneminde ,Avignon, bir çok milletten bir sürü entellektüel için rahat bir ortam sağlamaktadır…
1348 de veba kente musallat olmaktadır.. açlık ve sefalet vebayı izlemektedir…
Avignon surları, bugün hala eksiksiz ve tüm kapıları ile şehri kuşatmaktadır…
Saat kulesi meydanı,Saray ve Doms Parkı'nın yanında ünlü Avignon köprüsü görülecek yerlerin başındadır..
Şehir de Küçük saray ve Calvet Müzesi gibi ciddi müzeler mevcut…
Ünlü Avignon köprüsüne gelince…
Bir kısmı, şarkının "köprünün üstü" ifadesinin aslında "köprünün altı" olması konusunda ısrar ediyor..
Fransızca, üstü denen "sur " ile altı demek olan "sous" nun karışması sizin anlayacağınız ...
Her ne ise 1660 yılında Avignon halkı , Köprünün illa ki nehri geçmesi gerekmediğine inanarak projeyi yarım bırakmaya karar vermiş.....
Buralılar, Köprüye Saint-Benezet köprüsü diyorlar haberiniz ola..
Hikayeye göre St Benezet ,bir gece rüyasında "köprüye hayır" kampanyasına katılıyor...
Artık kulağına "paramız kalmadı" diyen maliyeciler mi üfledi ...orasını bilemiyoruz...
Avignon 2000 yılında Unesco nun Dünya mirası listesine alınmıştır..
Ben ce çok yerinde bir karar..zira insanlar taaa neolitik dönemden beri buraları sevmişler ve hep buralarda oturmuşlar..
Romalılar buraya birinci yy da vardıklarında, Cavenio adını Avenio ya değiştirmişler..
( Avenio, nehrin şehri demekmiş )
Dedim ya Avignon gerçekten etkileyici bir kent…
Ayşe yoruldu ve onu Papalar Sarayının karşısındaki cafeye bırakmıştım.
Geri döndüğümde, tam Newyork vari bir orkestranın, açık havada konser verdiği sırada, tekrar buluştuk..
Biramızı içerken, orkestra hem hoş Frank Sinatra şarkıları söylüyor, bir taraftan da dinleyicilerle, İngilizce iletişim kurmaya çalışıyordu ….
Gel gelelim gereken bağlantı kurulamayınca orkestra elemanları durup dururken,
Boş bakan tepkisiz halka sinirlendiler..
Bak şimdi…
Herifler Fransız ..
illa ki İngilizce konuşacağız diye tutturmuşlar..
Oğlum!!! hadi Frank Sinatra söylüyorsunuz …
"fly me to the moon" …"Lady is a tramp"..falan ..ama orada duracaksın…
Bu Fransız milleti ,öldür Allah İngilizce konuşmaz…
Maazallah İngilizce bir şey sormaya kalksan, yılan görmüş tavşan gibi donup kalırlar..

Kusura bakmasınlar ama ,delikanlılar, daha müşteri kitlesini okuyamamışlar.
Temel marketing hataları ...olur böyle şeyler ...öğrenecekler ...
Allahtan ki katılımcı Ayşe vardı ...durumu biraz toparladı ..
Neyse biralarımızı keyifle içtik ve hayranlıkla sarayı ve meydanı izlemek olanağını bulduk..
Sonra Saat kulesinin bulunduğu "Belediye Meydanı"na yöneldik..
Gözümüze kestirdiğimiz bir lokantaya girdik daha doğrusu açık hava masalarına oturduk.
Yemek pek parlak değil ama olsun... yerimiz iyi…
Kampa döndük…yan taraftaki araziyi, belediye, yerel etkinlikler için kiralamış..
müthiş etnik müzik faaliyeti var…
bir taraftan şaraplarımızı içiyoruz ,bir taraftan yandaki müzikleri dinliyoruz…

Keyifli bir gün oldu.
Etnikçiler işi uzatmadan müziği saat 12:30 gibi kestiler ve yatıp uyuduk..
Güne ait 2 video hazırladım...birisi sadece köprüye ait diğeri kente ait
dilerseniz aşağıda yer alıyor...

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:106 KUMULATIF KM:4746

ORT HIZ:43

MAX HIZ:110

TOPLAM SAAT:2:25

SÜRÜŞ SAAT : 2:05

YAKIT :

Şu anda Avignon'da hava durumu :

Tot: 0.118s; Tpl: 0.026s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb