KATALAN PERPIGNAN


Advertisement
France's flag
Europe » France » Languedoc-Roussillon » Perpignan
May 22nd 2011
Published: January 5th 2015
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

TOREILLES-PERPIGNAN


Geo: 42.7016, 2.89415

GUN23 Günlerden PAZAR



Sabah erkenden uyandım..
Çok rüzgarlı bir gece geçirdik ..dün akşam üstü başladı..
Sordum .....meşhur "Mistral" rüzgarı buymuş..
Bazılarına göre, bir kısım insanı deli ediyormuş..
İfadeye göre üç gün sürer ve kesermiş …
Eğer devam ederse bir 3 gün daha esermiş..
Sizin anlayacağınız potları üçlük…
Dün gece eski patronum Müfit rüyama girdi..
Bir mesaj çektim ..
Bu arada büyük kızım bir aktivist ve memleketi kurtarmak üzere, taa Hasankeyf ten Ankara ya yürüyor, bir takım eylemcilerle..
Haber geldi gezisi bitmiş..
Ankara'ya sokmamışlar..
Onlar da gerekli izni almamışlar …falan filan…
Severim böyle planlı programlı işleri…
Sen, Hasankeyf'ten Ankara'ya yürüyeceksin fakat kente girmek için gerekli izinleri almıyacaksın...
No comment !!!
Bugünkü planımız Perpignan ve Narbonne…
Perpignan,(Katalanca: Perpinyà) Fransa'nın Languedoc-Roussillon bölgesinde Pyrénées-Orientales departmanında bir şehirdir.
Böyle şeyler yazıyorum diye lütfen kızmayınız.
Aldığım eğitim nedeni ile ben idari bölünüm haritalarına takık bir adamım .
Neyin nesi ? nereye bağlı diye merak ederim ...
Bu Languedoc'u her okuduğumda Langadak diye okumak istiyorum nedense ...
Perpignan eski Katalonya'nın Roussilion Komarka'sının başkenti idi ve 13. ve 14. yüzyılda eski Mayorka Krallığının Avrupa karası üzerindeki merkezi imiş.
Perpignan, tarih boyunca İberik yarımadası ile Güney Fransa arasındaki geçiş noktası olmuştur.
Şehir
,her yıl ,yeni göçmen çekerek büyümektedir ve Fransa'daki şehirlerin büyüme hızıyla kıyaslandığında , Montpellier ve Toulouse'dan sonra üçüncü sırada olduğu söylenmektedir.
Kuruluş tarihi, Roma dönemine kadar uzanmaktadır.
927 de "Perpinarum" yazılarında yer aldığı ve daha sonraları Rousillon Kontluğunun başkenti olduğu bilinmektedir.
1197 de Fransız feodal hakları ,Louis IX tarafından verilmiştir.
Aragon Kıralı I James ( Bu da Fatih miş ) Majorka kırallığını 1276 da kuruyor ve burasını başkent ilan ediyor…
1344 te Aragon lu IV Peter döneminde, Barcelona krallığına bağlı bir yöre haline geliyor ..
Bir kaç yıl sonra, "kara ölüm Veba" kentin nüfusunun yarısını siliyor…
1453 te bizler İstanbul'u alırken, Fransanın XI Louis'i de, buraları götürüyor…
İspanyollarla, Fransızlar arasında, bir git gel olayından sonra, Fransa da karar kılıyor.
Fakat kent bugün dahi kendini daha çok Katalan olarak hissetmektedir…
Nitekim tüm yer isimleri hem Fransızca hem de Katalanca yazılmaktadır…
1963 Yılında, Katalan Sürrealist ressam Dali, Perpignan tren istasyonunu "dünyanın merkezi" olarak kabul ediyor..
Sebebi hikmeti ;
Dali'nin aklına en deli ve parlak fikirler bu tren istasyonunun bekleme salonunda geliyormuş..
Bununla yetinmeyip hazret ,İberia yarım adasının 132 milyon yıl önce Perpignan tren istasyonu merkez olmak üzere oluştuğunu ifade ediyor…
Gerçekten uçuk..
Örneğin, niye 132 milyon yıl önce de 130 değil mesela ???
Severim bu herifi fakat bu kaprisli huylarına katlanamıyorum...
Bu gayri ciddi konum ,Perpignan halkının, tren garına koca harflerle
“Burası Dünyanın merkezidir” gibi mütevazı bir ifadeyi yazmalarına engel olmuyor…
Dali'de ,1983 yılında ,çizdiği “Avrupa'nın topolojik kaçırımı” adlı tablosunda konuyu işlemektedir..
İfadeye göre, bu anlamsız tablo, Avrupa'nın oluşumunu resmediyormuş..
Ben tablo'yu koyuyorum …
Artık karar sizin..
Bana göre üstat biraz fazla uçmuş …fakat hikmetinden sual olunmaz..
Etrafta biraz dolaştık …görülecek ne varsa,bakıldı…
Dikkatimi çeken bir şey ..Kiliselerin çan kulesi...
Provence'a gelince ,sıcaktan olsa gerek ,kiliselerin çan kulesi,pek bir havadar...
İnşaat yok ...çıplak demir boru ile kapamışlar ...o kadar ....
Karnımızın açlığını gidermek üzere ,şu meşhur tren istasyonunun bulunduğu bir meydan da yemeye karar verdik..
Ne olur ne olmaz ?
Merkez den fazla uzaklaşmamak gerek…
Bu arada aklınızda olsun: “günün menüsü” nün yer aldığı tabelaları genellikle tebeşirle yazıyorlar.
İşte bu yazan kardeşler, okunduğunda 11 E gibi okunan bir yemeği size 19 E diye pazarlayabiliyorlar..
Fransız okulunda okumamışsanız ,Fransızca da dokuz böyle yazılır diye yutturmaya kalkabilirler..
Ben hem Fransız okulunda okudum ,hem de yuttum bu dolmayı…
Keyfimi bozmak istemiyorum…
Yemekten sonra atladık Şahbaz'a (minibüs)......ver elini Narbonne ..

Perpignan'ın küçük bir videosunu aşağıda sunuyorum:










Perpignan da şu anda hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/www/global/stations/07747.gif'










Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb