BEAUCAIRE

May 28th 2011
Published: January 9th 2015

LE GRAU DU ROI-BEAUCAIRE

GÜN 29 ,GÜNLERDEN CUMARTESİ

Bugün yolumuz kısa ...dolayısıyla,sabah geç saatte uyandık ve hemen toparlandık.
Nermin (GPS )bizi son derece alakasız ,fakat çok güzel manzaralı yollardan geçirdi.
İyi ki bu yolu seçmiş..
Şimdi empresyonist ressamları daha iyi hissediyor ve anlamaya çalışıyorum.
Bu geçtiğimiz manzaralar, gerçekten insana bir hayat sevinci veriyorlar.
Artık Provence'ın göbeğindeyiz ...
Önce yol üzerinde Beaucaire' e uğradık.
Tarascon yönünden Beaucaire 'e gelirken Rhone nehri başında, bir boğa heykeli karşılar sizi…
Kale ile nehir arasında bir arena yer alır, eski Pazar alanının tam ortasında..
Pazar alanı ya da Fuar alanı 1217 tarihli…
Nehir boyunca gelen tacirler Akdenizden gelen tacirlerle burada buluşurlarmış orta çağda…
Az ,buz değil günde 50000 kişi ziyaret ediyormuş o dönemde…
Aynı dönem de bizim cenahta ne oluyor derseniz ? 5 . haçlı seferi düzenleniyordu..
Papa III. Innocentius 1213'te yeni bir Haçlı Seferi çağrısında bulundu.
Bu çağrı, 1215 Laterano Konsili'nde kabul edildi.
İtalyan bu projeye karşı çekimser, batılılarsa kararsızdı....
Bunun üzerine, Kudüs Kralı Jean Brienne, Nil deltasına doğru bir sefere çıktı (1217-1220).
Bunu ,eski Kudüs krallığını ihya etmek için bir koz olarak kullanmak istemekteydi. Ama bu Haçlı ordusu için de karar vermek, papalık temsilcisi Albano Kardinali olan Pelagios elinde idi.
Bu ordu Dimyat kalesini kuşattı.
Kale 1219'da düştü.
Bu Haçlı kuşatmasının başında, Eyyubiler'de Mısır Sultanı olan I. Adil öldü ....yerine Mısır Sultanı olarak oğlu Kamil bin Adil geçti ve kardeşi olan Eyyubiler, Suriye Sultanı Muazzam bin Adil'den takviye almıştı.
Bu sefer öyle olmaz böyle olur diyen Eyyubiler ordusu Dimyat'ı sardı.
Pelagios zorlaması ile Dimyat'tan çıkış yapan Haçlı ordusunun büyük bir kısmı Kahire üzerine yürüdü.
Fakat bu beceriksiz Haçlı ordusu ,Mansure yakınlarında ,sel mevsiminde yükselen Nil Nehri ve Eyyubiler tarafından yıkılan, nehir kenarı duvarları dolayısı ile, etrafı su ile kaplı bir yüksek arazide mahsur kaldı....
Bu arazinin de etrafı sarılınca, ordu teslim oldu.
Dimyat'a pirince giden haçlı ordusu evdeki bulgurdan da oldu
1221'de Dimyat'ı kurtuluş fidyesi olarak iade edildi.
Parantezi kapıyor ve Beaucaire'e dönüyoruz ...
18 YY da tavan yapan bu fuar, demir yolu taşımacılığına yenilerek, 19 YY tükeniyor…

Republique meydanı,Rebuplique caddesi ve Clemanceau meydanı civarındaki köşkler, bu kenti özel hale getirmektedir …
Görüldüğü üzere, Cumhuriyet meydanı ve Cumhuriyet caddesi sadece bize has bir uygulama değil…
Beaucaire, kraliyet şatosuna erişmek için, nehrin kuzey kıyısını izleyerek,
Victor Hugo caddesini kestiği noktaya erişirsiniz…
Oradan Cumhuriyet meydanını takiben Şatoya ulaşabilirsiniz..
Benim şatoyu ziyaretim sırasında, etraftaki tek kişi bendim …bu nedenle her tarafa girip çıkma şansı buldum…
Tepede manzara güzel ve şehre çok hakim..
Eski evlerin Provansal damları ,sizi alıp orta çağa götürüyor…
Manzarayı bozan tek çirkinlik, halen faaliyette olan ve duman tüten bacaları ile bir çimento fabrikası..
Yaptığı kirliliği gördükçe Fransızların niçin çimento konusunda yurdumda yoğunlaştıklarını daha iyi anlıyorum…
Bu pislik çekilmez be …
İyisi mi işi Türklerin arazilerinde yaparız..... üstelik orta doğuya daha yakın …nakliye açısından …falan, filan...
Şato 1632 de Richelieu'nun emri ile tahribat görmüş…
Efendim,şehir yanlış ata ( Duc De Mont Morency ) oynayınca ,kurt politikacı Richelieeu ,onlara nasıl oynayacaklarını göstermiş..
Fakat Şatoyu yapan müteahhitler, malzemeden çalmadıkları için, bir çok duvarı sağlam kalmış ve günümüze kadar gelmiş…
4 km mesafede Bellegarde yolu üzerinde, La Mas des Tourelles adlı, Roma döneminden kalma ,bir şarap mahzeni var....
Amforaları ve meşe fıçıları ile benzersiz bir şarap mahzeni burası…
Sahibi bir arkeolog ve illaki Roma dönemi yapım tekniklerini kullanıyor…
Bu teknikler ,kimilerine çok tuhaf gelebilir zira şarabı güçlendirmek adına bal,çemen,kurutulmuş zambak ,ayva ve domuz kanı katıyorlarmış…
Daha neler demeyiniz …hoşunuza gitse de gitmese de proses bu ….
Ben sadece aktarıyorum...
İslam'da şarap zaten yasak ...bu arkeologun hiç şansı yok !!!
Kente ait küçük bir video sundum...aşağıda duruyor...

Beaucaire' de şimdi hava durumu :

Tot: 0.09s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb