ÇANAKKALELİ PARİS...

Europe » France » Île-de-France » Paris
March 19th 2018
Published: June 14th 2018

GÜN 46 19 MART PAZARTESİ 2018

Gide gide memleketle 6-7 saat farkından 2 saat farkına kadar düştük..

Fakat nedense, ev ile temas kuramıyorum..

Burada Kahvaltı odanıza geliyor ..Yani bu kadar lüks biraz fazla..

Alooo kime diyorum ??

Biraz fazla “French” bir kahvaltı oldu..

Sütlü kahve ,Croissant ve confiture dedikleri reçel,tereyağı…

Sağ olsunlar,kibar olmanız için gerekli bütün alt yapıyı sağlamışlar ..

Portekiz TV lerinden sonra Fransız TV leri ilaç gibi geldi hiç olmazsa karine ile anlamayı geride bıraktık..

Kahvaltıdan sonra sokağa çıktım.. Otomobillerin üstünde ve yol kenarlarında kar var ..

Kendime gülüyorum ..

Giderken seçtiğim pantalonlar açık renk ve tam “fukaranın düşkünü, beyaz giyer kış günü” modundayım..

Metro tariki ile Place Concorde’a indim..

Efendim söylemesi çok ayıp, ama bendeniz 1966 dan bu yana ,Paris’e sayısız kez gelmek şansına erişmiş bahtiyar bir kişiyim ve bu nedenle Paris, adeta avucumun içidir…

Bir kez daha Çanakkale li kardeşimiz Paris 'in adını verdiği şehirdeyiz...

Concorde’un köşesine, Londra’dan mülhem Koca bir dönme dolap oturtmuşlar ..

Londra’dakinin adı “Eye of London” yani Londranın gözü..Buradakine de “Eye of Paris” demişlerdir herhal..

Hiç yakışmamış …hiç olmamış her neyse ..

Gerisi aynı… bir tek hava soğuk..

Oradan yürüyerek Place Vendome ‘a eriştim..

Place Vendome, bence Fransa’nın gururudur zira aklınıza gelecek ne kadar ünlü Fransız markası varsa ,çıkış noktaları burasıdır ..

Afedersiniz ama burada dükkanı olmayana marka demezler ..

Bu nedenle garibim “Swatch” bizim başımız kel mi ? diyerek bir …..lük yer kapabilmiştir..

Aslında bu sabah niyetim, Angelina’da kahvaltı yapmaktı… hem sevgili eşimle kahvaltı günlerimizi yad ederiz ,hem de güzel bir kahvaltı yaparız diye düşünmüştüm .

Gelgelelim sabah kahvaltıyı odaya getirdiklerinde ,plan, biraz bozuldu ..

Hiç olmazsa bir kahve ya da sıcak çukulata içeyim dedim ..

Hem sıra çok, hem de dükkanın vitrinini ikiye bölmüşler bir tarafı pastahane yapmışlar, hiç içime sinmedi ..

Yola devam…. Tuilleries ‘i geçtikten sonra, Louvre’a varıyorsunuz ..

Cam piramit ,uzun kuyruklar ,milyon turist otobüsü vs vs ..

Siyahi bir delikanlı, sıra beklemeden geçebileceğim ,karaborsa bilet teklif etti ..

Müzeyi cam piramit konmadan önce, ziyaret ettiğimi hatırlattım..saygı ile karşıladı.

O dönemde Mona Lisa’nın önünde takla atacak kadar boşluk vardı desem, hayatta inanmaz…

Herkes piramit önünde bir foto çektiriyor .

Ben de çekeyim dedim ama orada bir yükselti var onun üzerine bir türlü çıkamıyorum ..

Bir aile çıkmama yardım etti hatta fotoğraflarımı bile çekti..

”Where are you from” muhabbeti sonunda Colombiyalı olduklarını söylediler..

Oradan geliyorum dedim..

Çok sevindiler…. Kadın Bogotalı, kocası Cartagena’lı imiş..

Her iki yer hakkında görüşlerime bayıldılar ..

Üşütmeyiniz deyip ayrıldım..

Öyle ya oraları 30 küsür derece şimdi..

Tekrar metro ile Etoile ‘a geçtim..

klasik Arc de Triomphe ve Champs Elisees fotolarını çektim..

Sokak kafelerini içeri almışlar yoksa yol kenarında bir kahve iyi giderdi..

Öğle zamanı geldi..

Metro ile Republique ‘e geçip, aşerdiğim “Leon” lokantasını buldum..

Güzel bir yere kurulup bir litre roze ile midyelerimi yedim..

Kendimi biraz şımartmayı hakkettiğimi sanıyorum..

Yıllar önce memlekette tamir edilemeyen bir Peugeot ‘yu tamir etmek için Paris’e gelmiştim..

Yanımda sevgili dostum Sevan ile zar zor Republique’e vardığımızı ve orada bir otel bulup yattığımızı anımsadım ..

Kafaya taktım ve zor bir arama sürecinden sonra, oteli buldum ama tamirhaneyi bulamadım..Başka bir şeye dönüştürmüşler..

Hey gidi günler hey..

Kendimi çok iyi hissetmediğimden otelime dönüp dinlenme kararını aldım..

Uyandığımda, biraz zordayım ama kafaya koymuşum Chartier ‘ye gidip bir yemek yemek istiyorum..

Giyindim kuşandım yine metroya bindim..

Esas hedef “Les Grands Boulevards”

Yolun yarısında, daha fazla gidemiyeceğimi ve bunu zorlamamam gerektiğini hissettim. ..

Chartier başka bir bahara kaldı ..

Ayşeciğimle inşallah..

Tıpış tıpış aynı yolu geri dönüp hemen yattım..

Paris te soluklandığım için memnunum.

Ne var ki iklim,bana bir sürpriz yaptı ..ikinci husus sağlık durumumu hesaplayamamışım..

Çok daha iyi olabilirdi..

Memlekete dönmeye ve sevgili eşime kavuşmaya hazırım…

Günün Görselleri aşağıda :

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb