Climbing, Running, Live!!!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
April 25th 2016
Published: April 25th 2016

De weergoden beslisten voor ons om richting Fontaine Bleau, Frankrijk, af te zakken voor het weekend. Het bleef een gok, maar aangezien wij zo zottekes zijn af en toe....

Zaterdag stapten we recht naar mijn projectje van de vorige keer, La Fissure en Chantier 7A in Gorge aux Chats Sud. Klein, schattig, overhangend en met een crack !! Heel mijn repertoir qua vorm-techniciteit moeten bovenhalen. Er zijn duidelijk makkelijkere 7a's. Maar wat is een cijfertje. Erik en ik wisselden af met pogingen om op adem te komen en om de vingers even te ontspannen van de scherpe randjes.

Het druppelde licht, hoewel de handgrepen in deze route daar geen probleem mee hebben.

Na de crux begrepen te hebben, was het weldra in de sjakosch voor ons beiden. De precisie van de beweging intrigeerde me heel erg. Moest weer een extra voetsequentie vinden om dezelfde beweging in te zetten. Keitoffe boulder!!!

Spijtig genoeg waren sommige aplats voor andere boulders niet in conditie. Mijn project van het weekend was ok, dus heel het weekend geslaagd!

We trakteerden ons op lekker en uitgebreid eten. En genoten van de tijd om terug hier te
zijn.

Zondag kozen we voor een ander doel. Vreemd voor ons! Mijn trainingsschema voor lopen wijkt meestal voor het klimmen, niet andersom. Toch besloten we een echte trailrun te doen met de stafkaart! Gedeeltelijk blauwe route en een ander gedeelte GR. Een prachtig bos om te lopen, zeker met de volle lente!

We starten aan La Faisanderie in FB en liepen voorbij Gorge du Houx en verder tot voorbij Cuisiniere. Het blauwe parcour liepen we duidelijk trager niet door het stone-hopping, maar door het zoeken door het wisselende parcour. Mijn snelheid over het ongelijke terrein doet niet onder. De berggeit-beentjes zijn er nog. Gelukkig zijn de knotsknieën gebeterd. Hoewel bergop nog wat training kan gebruiken!

Heel de weg plakte er een glimlach op mijn gezicht. Mijn Hokaatjes zijn super voor deze uitdaging! Erik moest zich af en toe inhouden, veel te veel jeugdig enthousiame?!?

Zo zagen we ook andere plekjes in het bos die de moeite van een bezoekje waard zijn....

Na 14km stonden we terug aan de auto, waar we ons trakteerden op een welverdiende maaltijd, terwijl het noodweer los brak.

Super-weekend vol verrassingen! Wat een gevoel
van vrijheid kan klimmen en lopen je geven....

Tot: 3.047s; Tpl: 0.04s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0446s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb