At last, the sun...

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
March 14th 2016
Published: March 14th 2016

Eindelijk brak de zon door de lange regenachtige winter.

We vierden dit weekendje samen met Jerina in de prachtige bossen van Fontaine Bleau.

De temperaturen waren nog aan de frisse kant om hard te boulderen, tussen de 0-10°C. Maar de condities waren vrij goed, zeker in de meer open bossen.

We brachten Rocher Fin, Potala en Apremont Envers een bezoekje.

Erik startte zoals traditie met hetgeen het hoogste op zijn lijstje; Mrs du Plus 7B. En na enkele pogingen was hij warm en stond hij boven. De beheersing van de route was compleet.

Zalig om te zien.

Daarna startten wij eerst met enkele opwarmers en vervolgde onze weg in het bos. Verschillende rode routjes zijn leuk om te herhalen. Gewoon wat fun hebben na zo lange tijd in de klimzalen te zitten omwille van het weer.

Jerina werkte er in een hardere dobber tot de armen niet meer wilden meewerken.

Door het fenomeen van de drukker bezochte zandvlakten word de vervuiling van de rotsen ook wel meer en meer.

Spijtig dat er weinig mensen hun boulders poetsen. De pof hangt soms in dikke lagen op de routes.

Op de terug weg wandelden we even naar Potala. Erik en ik wilden Cocaïne 7A een bezoekje brengen. Zoals de meeste routjes die ik graag klim, is deze ook klein, schattig en overhangend.

De start was de crux, daarna uit mantelen. Zeer leuke bewegingen met veel lichaamsspanning! De vingertjes liefst in opgewarmde fase anders een beetje afzien.

De bossen van Potala waren echter vreemd kaal na de bosbrand van vorig jaar. Toch leefden vele bomen ondanks die verwoestende kracht. Altijd mooi om te zien hoe de natuur zich herstelt.

Die avond eindigden we in het sushi-restaurant op het marktplein van Milly. Warm en gezellig binnen zitten met lekkere sushi! Wat kan een mens zich meer wensen?

De nacht was fris maar in ons busje geen probleem. We hadden een rustige start van de dag en reden richting Apremont Envers!

We stopten aan Bali Balan. Erik klom de route al vrij snel. Voor mij vergde het iets meer zoektocht naar de juiste sequenties om de spanning ver genoeg te krijgen. En het lukte!

Jerina werkte de gehele route compleet uit en klom hem tot aan de laatste pas. Was echt spijtig en tegelijkertijd een prachtige beheersing van de bewegingen. Hier komt ze zeker voor terug!

Paul's Boutique 7A+ was voor Erik ook vanaf de eerste poging in de sjakosch. Echt goed bezig!

Nog enkele blokken bezocht en toen de lucht begon te overtrekken, reden we richting huis.

Het was een prachtig en gezellig weekend in het bos. Zeker voor herhaling vatbaar!

Tot: 2.395s; Tpl: 0.062s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0261s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb