Keeping the balance!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
October 17th 2015
Published: October 17th 2015

Aangezien onze orginele plannen letterlijk in de sneeuw zijn gevallen, werd het Fontaine Bleau.

De eerste boulder die we bezochten, was Waterroof gauche of Waterloo 7C. Na Eriks vierde poging stond hij boven! Dikke proficiat! Alle bewegingen zaten super strak.

De volgende dagen starten we 's morgens met een looptochtje, zo'n 6 à 7km per dag en na het ontbijt rustig op het gemak naar een bouldermassiefje. Na maandagnamiddag veranderde de weercondities echter drastisch; de grepen werden vochtig en de harde projectjes op slopers of kleine crimps werden onmogelijk. Dus vele boulders poetsten we gewoon op bij zo'n bezoekje. Wat ook wel geen kwaad kon. Spijtig dat er zo weinig respect voor is! De sensibilisering van de huidige klimmers, daar is nog wat werk aan!

Zondag bezochten we Bleau's Art 7B. Na hard werken lukten de twee hielhooks tegelijkertijd om zo om het hoekje te komen. Dit was voor mij een mooie overwinning! Spijtig voor Erik werden de grepen erna vochtig en bleek de hielhook leggen nogal gymnastisch. Echt iets voor mij dus....

Na het harde werken had mijn lichaam serieuse recuperatie nodig, niet altijd gemakkelijk om de balans in evenwicht te houden.

De dagen erna speelden we gewoon wat en hadden dikke fun. Zo vonden we enkele cracks en offwiths om te trainen. Zo klom Erik een halve crack feetfirst ( met de voeten eerst omhoog)!!! Prachtig om te zien! Wel moeilijk om te spotten.

Door de aanhoudende vochtigheid en koude trakteerden we onszelf met een elektrische verwarming in de auto. Toen was het af!!

Donderdagmorgen reden we terug huiswaarts. De regen had zijn intrede gedaan. Het was goed geweest!

En de volgende plannen zijn gemaakt, dus....

17th October 2015

Gewoon oprechte interesse
Wij vinden het steeds leuk enige info van jullie te mogen ontvangen Kijken steeds uit naar jullie exploraties ??? Wat brengt jullie toekomst??? Plannen Wij!!!! Gaan grootouders worden rond Xmas sssssssttt Grtjs Wiske en Luc
18th October 2015

Proficiat!
Heya Luc en Wiske, Leuk dat jullie ons volgen en zeker van harte proficiat met jullie kerstcadeautje. Geniet ervan en tot de volgende. Hartelijke groetjes, Erik & Nele

Tot: 2.348s; Tpl: 0.054s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0408s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb