Having faith!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
October 5th 2015
Published: October 5th 2015

Weekendje Fontaine Bleau om enkele projectjes af te werken. Ze voorspelden een echt herfstweekendje met een zalig zonnetje! Dat konden we niet missen....

Vrijdagavond stonden we voor Les Evades in Bois Ronde Auberge. Een route die me al veel had gekost, maar nu vlot klom omwille van de nieuwe set vingervel. Na enkele pogingen om warm te worden, stonden Erik en ik algauw boven. We konden al naar huis, want het weekend was voor ons beiden al geslaagd.

Erik klom nog een mooie 6C traverse, iets verder in het bos.

Die avond sloten we af in ons warm busje met een lekker etentje.

Zaterdagmorgen trok de ochtendmist snel op en het zonnetje deed de rest. We genoten van de kleurrijke bossen.

We bezochten Boissy-aux-Cailles om 'Waterroof gauche' 7C of de vroegere benaming 'Waterloo' te bezoeken. Erik en ik werkten er beiden hard in, elk zoekend naar zijn eigen methode. Klein, overhangend en schattig waren ook hier weer van toepassing. Maar 'hard' was er ook nog bij. Allemaal fysiek verre passen, voeten aan je handen en duwen vanuit een hangend bolletje naar een verre kleine reglette. Echt wow!!! En echt iets voor mijn bewegingsgamma. Hoewel mijn lijf er daarna wel iets anders over dacht.

Ik moest er vertrouwen in hebben dat ik de keiharde spanning op mijn hele lijf kon verdragen. Ik heb alles boven gehaald dat erin zat en was reuze blij met de geslaagde uitklim.

De stress op je lichaam die je tijdens deze klimsessies opbouwt, is niet te onderschatten. Ook de valpartijen van 1meter hoog op je vlakke rug, zijn niet zonder impact.

Erik werkte er nog keihard in, maar spijtig.

Mijn zondag was rusten en Erik laten spelen.....

We eindigden met Dieter en Jerina in een Japans restaurantje in Antwerpen om mijn tweede 7C te vieren.

Wat is een overwinning als je hem niet kan delen?

Merci Erik voor de enorme support, jouw ongelooflijke vertrouwen in mij en je liefdevolle geduld.

Tot: 1.834s; Tpl: 0.039s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0319s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.4mb