Mosquitos and climbing!!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
July 22nd 2015
Published: July 22nd 2015

Vier dagen Fontainebleau, vier dagen tussen de grote jeukende muggen! Maar dit was het enige minpuntje....

Al 15 jaar trekken Erik en ik naar de camping in Grez-sur-Loing. Zowel de camping-eigenaren als enkele vaste bewoners van de camping worden precies zoals familie. Elke keer weer worden we hartelijk ontvangen en gevraagd waarom het deze keer zolang duurde. Elke dag wordt er gebuurd bij elkaar en enthousiaste verhalen uitgewisseld. Stel je voor, in mijn beste frans!!!

Ook ontmoetten we elke dag andere klimmers op de camping. Blijde en hartelijke weerziens! Niks zo leuk als de passie voor het klimmen te kunnen delen!

Zeker als we Igor mogen proficiat wensen met 'Ecaille de lune'. Een route die mij na aan het hart ligt. Keitof!

Dus Erik en ik startten de eerste twee dagen alleen. De volgende twee dagen klommen we samen met Dieter, Jerina, Adam, Jef, Sam en nog enkele blok-klimmers. An, Lilly en enkele andere kwamen wandelen in de mooie bossen.

Wij bezochten Franchard Basses Plaines en Cuisiniere. 'Flesse Bleue' was een dikke topper op onze eerste dag!

Cuisiniere bezochten we twee dagen op rij. Eén voor één de boulders afgaand met de nieuwe topo 5+6. Gewoon genieten en lijveke de kans geven om te groeien...

De ene leuke boulder volgde op de andere. Maar 'La Bouse à Dom', en 'A bras plat à bras' staken er met kop en schouder bovenuit!

De volgende dag in Cuisiniere vond iedereen wel iets naar zijn gading. Sommige met meer werk dan andere, maar voor iedereen leerrijk. Het was wel leuk om nog eens met een gezellige bende te klimmen.

'La Voie du pin' en 'Undertow' zijn mijn twee zwarte schaapjes die eindelijk de vrijheid kregen. Wat was ik er gelukkig mee om ze eindelijk te klimmen.

De laatste dag werd er besloten om naar Mont Aigu te gaan. Een nieuwe locatie voor ons.

Dieter zijn nieuw routjes waren een leuke uitdaging! Merci!

Erik had iets verder een prachtige kant gespot en hij was onmiddellijk verkocht. Zowel hij als Dieter groeiden er gestaag in. Alleen bleven de topgrepen aan hun ontsnappen. Spijtig, maar toch goed gewerkt.

Een kleine verkenning van het gebied en de zekerheid dat ik de rest zeker nog wil bezoeken. Maar het vat was af en de terugrit naar huis wachtte.

Samen met Dieter, Jerina, Jef en Sam sloten we af in de pizzeria van Arbonne. Een gezellige afsluiter voor een geslaagde vierdaagse!

Tot: 0.074s; Tpl: 0.043s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0121s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb