Nightfury

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
August 18th 2014
Published: August 18th 2014

Drie volle dagen naar Fontaine Bleau met iets betere weerscondities. Mijn broer Kobe en Sofie met haar Kobe vervoegden ons.

Het werd een leuk gezellig weekendje.

We werden weer hartelijk onthaal door de vaste bewoners van de camping.

Het werd ons duidelijk gemaakt dat het te lang geleden was. Grappig!

De wandeling elke morgen naar de bakker voor een lekker koffiekoekje en stokbrood, ik had het gemist.

Vrijdagmorgen trokken we naar Petit Bois. Erik en ik waren er zeer lang geleden geweest. Maar de regen bleef zo af en toe in vlagen aantreden. Spijtig!

Toch enkele mooie bouldertjes geklommen van het rode en het zwarte cirquit.

De andere boulders lagen erna niet meer in conditie. Sofie met haar Kobe kwamen ons daar vervoegen. Maar al gauw was het aan het gieten.

Dus een kopje koffie in Nemours kon geen kwaad.

Het weer beterde niet direct, dus sloten we af met een lekkere pizza. Lekker en gezellig!

Op de camping nog tot laat zitten keuvelen. Kris kwam er ook gezellig bij. Hij was met een hele bende van de blok ook op de camping.

Zaterdag trokken naar verschillende gebieden; Mont Pivot, Oiseaux en Avon.

Op Mont Pivot klommen Kobe en Sofie twee 6a'tjes, geopend door Kris en Dieter.

Op Oiseaux klom Sofie met stijl een harde 6a op de blok van Action Direct. Was wel tof!

Er werd overal hard in gewerkt.

Zelfs kleine Kobe leerde 'vleermuizen' van grote Kobe. Onderste boven hangend aan de voeten op een grote greep!

Kobe opende 'Jeux des moules', een klein driehoekig blokje naast Action directe. Leuk spelen!

We hoopten een tussenstop langs de klimwinkel in FB te doen. Maar die bleek gesloten. Spijtig!

Dus reden we door naar Avon. Voor de kleinere Kobe hadden we er een leuk dalletje.

Vol trots klom hij die met een beetje hulp van meerdere handen. Er werd gegierd van het lachen.

Voor Kobe was Pasta een leuk project.

Laat op de camping begonnen we aan het avondeten. Dat deed deugd.

Iedereen had hard gewerkt. Een lekker dessertje om af te sluiten....

Zondag reden we naar Mammouth. Weer een nieuwe regio.

We vonden er één mega mooi blokje waar we de route 'Nightfury' doopte. Erik en ik klommen hem uit.

Kobe bleef hard vechten tot de vingers niet meer wilden. Dit is mijn soort boulder; klein, schattig en overhangend.

Schatting 7a.

Sofie vertrok iets vroeger naar Bart en Sandrine op Isatis. Wij reden verder naar Gréau. Daar had Kobe nog een project liggen.

Erik klom die ook. Mijn lampje was uit en genoot van het zonnetje en de vele stekenbeesten.....

Allemaal moe en voldaan reden we terug naar huis. Waar we eindigden in ons stam-frituur.

Een gezellig weekend vol hard werk. We komen zeker terug....

Tot: 2.228s; Tpl: 0.048s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0278s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb