The wild, the bold and the free ... to climb!!!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
April 21st 2014
Published: April 21st 2014

Na 2 dagen thuis, vertrokken we terug richting Fontaine Bleau. Kris, Dieter en Jerina waren eveneens terug van de partij. Vrijdagavond stonden we op de overvolle camping in Grez-sur-Loing.

Carol en Bertrand heetten ons hartelijk welkom op de camping. Is altijd reuze plezant om zo aan te komen. Dan vallen de horden allemaal wel te verdragen.

Dieter en Jerina vervoegden ons 's morgens in de vroegte. Na een gezellig kopje koffie vertrokken we richting de parking van Rocher des Oiseaux.

Iets verder werkte ik verder in een project van mij. Iets verder vonden Kris, Dieter en Jerina zelf enkele leuke boulders om te poetsen. 'Triple hop' en '....?' werden er geboren. Alleen viel er sporadisch regen uit de lucht, spijtig.

Al snel wandelden we terug richting Rocher des Oiseaux. Daar klom Kris 'Action Direct'. Dieter sneuvelde juist aan de eindpas, spijtig! Jerina klom Anti Dogma 6C in stijl! Wat een leuke mooie prestaties! Wij waren weer heel blij om er bij te mogen zijn.

Erik klom er even Morphine, een hogere boulder waar hij bovenaan bijna twee slippertjes maakte. Dit had anders kunnen aflopen.... Wel mooi gedaan!

We eindigden in de lekkere pizzaria in Achère. We werden er zeer hartelijk ontvangen door de eigenaar. Leuk!

De volgende dag besloten Erik en ik naar Calvaire te rijden. Mauvais mine 7a+ is een keitoffe boulder. Echt iets voor Kris, Dieter en Jerina. We bleken gelijk te krijgen. Dieter stond al na enkele pogingen boven. Kris volgde in een Flash. Jerina werkte hem helemaal uit, maar spijtig genoeg sneuvelde ze op de eindpas. Ze kreeg er zelfs bloemen van een passerende wandelaar, als motivatie. Echt beresterk van ze allemaal!

Mare aux Corneilles stond als volgende op het programma. Passion cornelienne 6c+ was een echte winner voor zowel Dieter als Kris. Jerina deed een welverdiend 'Dennisje' (genieten al liggend in het zonnetje). Erik en ik probeerden de volledige cirque, maar beiden sneuvelden we door de scherpe randen. Goede workout....

Isatis was het laatste bezoekje. 'Snorring Lilly', 'Luna' en 'Marquis Van Ham' werden opnieuw herhaald. Tegen de tijd dat we 'Fur Immer' een bezoekje brachten, cirkelde er een rescue-helicopter boven ons hoofd. De motivatie was ver te zoeken. Moet een serieuse val geweest zijn als er helicoptertransport bij komt kijken... Spotten is oh zo belangrijk en dan nog!

We besloten het voor bekeken te houden. Het waren twee prachtige dagen geweest. Dieter en Jerina vertrokken huiswaarts. Wij bleven nog een dagje, maar de volgende morgen bleek alles nat. Dus eveneens 's morgens richting huis.

Ook hadden Erik en ik niet zoveel geklommen, het was een keileuk weekend. Het draait niet alleen om prestaties, gewoon fun is het belangrijkste. En ik weet duidelijk wat te trainen voor we terug komen. Dus wie weet....

Merci voor het toffe weekend Kris, Dieter en Jerina.

Tot: 3.18s; Tpl: 0.042s; cc: 14; qc: 47; dbt: 0.0394s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb