Een prachtige mijlpaal in Eriks klimcarriere!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
March 17th 2014
Published: March 20th 2014

Na zeer lange tijd besloten Erik en ik terug te keren naar het bos, Fontaine Bleau. Boulderen was al lang geleden, maar zo gemakkelijk om inspiratie te vinden op internet. We hadden een zeer drukke periode achter de rug met veel werk. Dus terugkeren naar onze roots was keitof. De rust en stiltes worden hard geapreciëerd. Elk hadden we wel iets op het oog om een bezoekje te brengen.

Rocher sabots werd als eerste bezocht. “Zen” lag al zeer lang op mij te wachten... Ik werkte hem eerst helemaal uit en na enkele valse starten klom ik hem uit. De pas waar je met twee handen aan een verticale hoek hangt, beide voeten los laat en een hoge rechtse voet op een goede voetsteun. Wow!!! Had er voorheen nooit helemaal in geloofd. Een prachtige boulder met een mooi gekozen naam.

Erik had een afspraak met “Gasthaus Unterslag” 7C. Dit werd een grote mijlpaal in zijn klimgeschiedenis, zijn eerste 7C boulder. Een kleine overhangende boulder met verre passen. De spanning op je systeem en de kleine greepjes. Dit was een prachtige prestatie, waar we beiden zeer van genoten.

Ons weekend was al compleet ok.

Enkele hertjes hadden hun kopje om een dichtbij gelegen blok gestoken en snel omgedraaid. Was leuk om in de natuur te vertoeven. Hoewel de hoeveelheid magnesium op de rotsen verontrustende proporties aan het aannemen zijn. Boulders worden niet meer gepoetst voor en/of na gebruik. Weinig respect voor de natuur en de mogelijkheid die deze rotsen ons bieden. Dit blijft de natuur niet zonder effecten ondergaan. Dus bij deze nogmaals een oproep om de boulders proper achter te laten. Het is een kleine moeite.

“Le Flippeur” 7A en “Traction Avant” 6c+ volgde de volgende dag voor Erik. Ik had een mogelijk hard project gevonden. Compleet uitgewerkt en elke pas apart cava, het aan elkaar breien is een andere mouw. Later als ik groot en sterk ben?

We hadden beiden met volle teugen genoten. De volgende dag reden we op ons gemak naar huis. Ik had precies een gebroken lijveke. Harde sessies..... Maar wie weet? Toch zeker een reden om terug te komen!

Tot: 2.304s; Tpl: 0.041s; cc: 13; qc: 52; dbt: 0.046s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb