Lang leve de herfst....

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
October 18th 2013
Published: October 26th 2013

Vier dagen naar Fontaine Bleau onder ons tweetjes. Een zalige manier om kennis te maken met de herfst.

Een hertje in de bossen, de vele paddestoelen op de bosgrond, de rijk gestrooide kastanjes, om maar niet te spreken van de kleurenpracht van de bomen.

Het voelde als een eer om hier te mogen zijn. Misschien alleen nu niet om te klimmen...

De regen viel af en toe zeer rijkelijk en de rotsen waren hun duidelijk van alle vuiligheid aan het ontdoen. Ik geef hun zeker gelijk, want al die gemakzuchtige klimmers die overal hopen magnesium achter laten. Er komt bij sommige geen borstel aan te pas. Ik heb verschillende boulders gewoon gepoetst en ik kom nog wel eens terug op een beter tijdstip.

We vertoefden twee dagen op L'elephant. Erik en ik klommen er toch enkele mooie boulders, waaronder Le Toit du Bout du Monde 7a, L'Arête droite de la Barre Fixe 6b+. Erik deed er ook nog: Le Surplomb du Lépreux (black 20) 6a, La Barre Fixe (blue 15bis) 6b en Jack's Picnic 7a (6c). Allemaal wel mooi maar niet in conditie, waardoor de krampachtigheid van de bewegingen, het plezier een beetje overschaduwde.

Al de andere geweldige projectjes waren compleet niet te klimmen. Dus besloten we de bos de bos te laten en richting huiswaarts te keren. Al bij al deed het goed om buiten te zijn. En op onze zoektocht hebben we verschillende mooie juweeltjes gevonden voor de volgende keer.

Tot: 3.201s; Tpl: 0.043s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0444s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb