Two out of three ain't bad....

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
September 29th 2013
Published: October 1st 2013

Erik en ik voelde het erg kriebelen, dus vertrokken we vrijdagmorgen richting Fontaine Bleau. Dit was een beetje een zware dobber omwille van mijn laatste gedenkwaardige wacht in het ziekenhuis. Maar Erik reed de gehele weg en de rit verliep snel....

Ze gaven een weersvoorspelling van 2 regendagen van de 3. Dus vol goede moed volgden we onze goesting om te klimmen. Klimmen, daar leven we voor, al de tussentijd ervaren we eerder als wachttijd of noodzaak om geld te verdienen om onze dromen te kunnen volgen. Klimmen maakt ons beiden heel gelukkig, dus waarom tijd verdoen aan andere zaken.

Erik had een hele drukke planning vol mogelijkheden. Het was duidelijk te lang geleden!

We starten in Isatis en brachten we een bezoek aan Kobe en Bart hun route; Markies van Ham 6a. Direct daarna volgde Snoring Lilly 6b van Kris en Dieter. Allebei reuze leuke juweeltjes en echt mijn stijl; kort, schattig en overhangend!! Dank jullie voor het ons attent maken van deze juweeltjes.

Na enkele leuke boulders bezocht te hebben, stopten we aan Wu-Tang 7a+. Een prachtige boulder, wel een beetje afgelegen van de rest, maar zeker een leuke aanrader. 1 hardere crux om de eindgreep te halen, maar zelfs voor mij bijna statisch. Dus oké!

Erik stopte daarna nog even bij de klassieker Tranche de Lard 6B+. Hij klom hem in grote stijl. Ik stond ernaar te kijken. Compleet op spanning en reikwijdte. Ik waagde er me zelfs niet aan. Maar ik was vol bewondering. Een prachtige prestatie!

De pizzeria was een makkelijke afsluiter en de zwarte labrador van de eigenares was weer even schattig!

De volgende morgen had het licht geregend, maar we hoopten in Le Calvaire toch nog iets te vinden.... Mauvaise Mine 7A+ stond ook op het lijstje en wow!!! Echt mijn ding. Erik was nog aan het opzoeken hoe de route juist liep en ik had de klimschoenen al aan. Klinkt dat niet bekend!!!

Na drie pogingen stond ik boven. Het platte dak zat vol grote grepen, de crux zat in het einde met enkele goede a plats. Zalige bewegingen!

Erik stond in poging 1 boven. Oké, flash maar toch mooi!

Onze dag was al geslaagd. Toch reden we door naar Franchard Pointe de Vue, waar we heel wat harde en vooral lange traverse bekeken. Erik klom er Encore Bellement 6B+. Amai, een harde dobber. Mijn uithouding staat nog niet helemaal op punt voor deze dobbers. Ik ben duidelijk nog under construction!!!

Maar wacht maar....

We eindigden met een lekker etentje op de camping!

De gehele nacht regende het pijpestelen. Ook het onweer liet zich horen. De volgende morgen kraamden we gewoon op naar het zonnige Antwerpen.

Maar we komen terug....

Tot: 2.73s; Tpl: 0.043s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0422s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb