Het begin van de zomer eindelijk van start?

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
June 3rd 2013
Published: June 5th 2013

De weersberichten voorspelden niets dan goed weer in Fontaine Bleau, dus wij erheen... Kobe en Kris deden mee.

Het werd een gezellig boeltje. Erik en ik waren weer even projectloos en dus volop op zoek. Eigenlijk waren we al blij om buiten te vertoeven, zonder de bijbehorende regen van de laatste tijd.

Zaterdagochtend trokken we richting Cuisinière. Erik, Kobe en Kris klommen al snel Sanguine droite 6a. Daarna een heftige 6B, de staande start van L'arete du star. Maar allemaal goed doorgeraakt.

Daarna hebben we allen lange tijd bezig geweest in een zeer oud project van Erik; La Pierre et le Sabre/ La belle Arete 6c. Ik begreep vrij snel wat ik moest doen, maar durfde niet. Het valt namelijk niet onder klein, rond, overhangend en schattig. Eerder prachtig en scary hoog voor mij. Na een ruime val, bijna aan de eindpas, werd ik effe stilletjes. Kobe deed hem al gauw. Kris en Erik werkten er nog lange tijd in. Zeker iets om voor terug te komen. Ik overwoog nog één enkele poging en klom hem heel beheerst en compleet volgens mijn strijdplan. Gelukkig.... Dit was een harde dobber voor mij en voelde zeker zwaarder dan 6C. Maar wat is een cijfer?

Nog enkele boulders bezocht, bekeken en voorbij gewandeld...

Voor Kris hadden we La Proue de la Passion assis 6c+ (6c). Een klein overhangend driehoekje, echt een juweeltje. Prachtig gedaan!

We sloten af met een lekkere pizza op restaurant....

De volgende dag was ik precies overreden door een tractor. Boulderen is toch een harde discipline voor je lichaam en alleen goed met maten, zowel letterlijk als figuurlijk. Na een heerlijk ontbijt met koffiekoeken, baguette met spek en eieren konden we er tegenaan.

We bezochten Apremont. We vonden Tango Triste assis 6c+(7a). Een leuke uitdaging en voor iedereen snel in de sjakoch. Op weg naar de volgende uitdagingen werden verschillende 6b's gedaan door zowel Erik, Kobe als Kris.

We wandelden voor Kobe nog even langs Knees 7a. Erik en ik hadden die lange tijd geleden geklommen. Een super mooie boulder met veel knieverklemmmingen en vindingrijkheid! Kobe werkte hem helemaal uit en klom hem ook uiteindelijk. Leuke prestatie en mooi om te zien!

Voor Kris hadden we Le petit Phoque 7a nog. De laatste restjes van de vingertoppen werden hier achtergelaten, maar wel met trots!

Nog even in een ander oud projectje gewerkt en geradbraakt geëindigd, een harde dobber. Maar ja na zovele jaren blijven alleen de harde dobbers nog over om te doen in sommige gebiedjes. Logisch toch...!

Ik heb op het gebied van klimmen al betere weekenden gehad. Maar voor Kobe en Kris hebben we enkele leuke uitdagingen gevonden. De gezellige sfeer en het prachtige weer deden de rest. Merci hiervoor!!!!

Tot: 3.069s; Tpl: 0.057s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0433s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb