Pasen; de geboorte van La Chouffe....

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
April 2nd 2013
Published: April 2nd 2013

Een prachtige manier om Pasen te vieren, tussen vrienden en in de bossen van Fontaine Bleau.

Vrijdagavond vertrokken Erik, Kobe en ik richting FB. Met de auto ingeladen en een tic-lijstje in de topo, waren we er klaar voor.

Het werd een prachtig LimBio-weekend samen met An, Kris, Dieter, Jerina, Kristof, Kobe en wij. Wat hebben we gelachen.... De meeste jokes houd ik liever buiten publicatie, geloof me, we hebben goed gelachen. Soms tot buikpijn toe....

Zaterdagmorgen werden Erik en ik al vroeg wakker. Een tripje naar de bakker en een 'rustig' ontbijt deed deugd. Hoewel het enorm kriebelde, vooral bij Erik. Hij had de laatste weken zijn training zitten opvoeren en was benieuwd naar de vruchten ervan. En ja, dat hebben we allen kunnen aanschouwen. De oudste van de hoop, maar je zou het niet zeggen, energie voor 3.

We besloten naar Apremont Envers te trekken. 'Clandestino' wachtte er al een hele winter op ons. En ja, Erik crousde er al gauw door. Kobe en ik volgden iets langzamer. Kris had iets langer nodig, maar deed hem in grote grandeur! Prachtig om te zien. (Spijtig genoeg niet helemaal juist geklommen. Nogal voor interpretatie vatbaar!)

Het weekend was al geslaagd!

Tous les Délices du Mariage 7a was zelfs nog mooier. Ik had een andere manier gevonden dan Erik. Beetje verfijnder en minder verre afstanden te overbruggen. An werkte elke pas compleet uit. Het allemaal achter elkaar uitvoeren, bleek moeilijker. Dat was echt spijtig. Maar zeker iets om voor terug te komen....

Kobe zocht iets langer om zijn juiste sequentie te vinden en klom hem ook uit. Iedereen werktte hard, maar weggevers zaten er niet bij. Toch mooie prestaties van iedereen... Zeker onder deze condities; zo koud en het sneeuwde zelfs licht.

Erik klom El Paso Droite ook nog even. Scout Toujours 7a en Deux fois, Deux movements 6C volgde ook zeer snel.

Tegen de middag arriveerden Kristof en Jerina. Kobe had enkele mooie juweeltjes gevonden in de bossen en iedereen beet zich wel ergens in vast.

Jet Man 6a was ook iets leuk, waar ik hard heb geknokt. Kobe, Erik, Kris, Dieter en uitendelijk ik geraakten er.

Jet Man Assis 6c lukte alleen Kobe nog. Het vat was af.

De koude temperaturen waren ook niet om weg te cijferen. Vandaar dat we eindigden in een kleine pizzeria op weg naar de camping. Smullen maar ....

Nog effe onder de luxe van de party-tent doorgebracht en daarna riep de warme slaapzak.

De volgende morgen na een hele lading paaseitjes en koffiekoekjes trokken we richting Gorges aux Chats. Iedereen vond er wel iets naar zijn gading. Maar het was er een drukte van jewelste. De crashpads waren hier en daar ganse vloerbekledingen. Mensen dreumend om een route te klimmen. Niet zo mijne meug, als ik mag kiezen.

Toch Dieter en Kris klommen beiden Arachnée 6B, een zeer lange traversé met zeer veel fysieke bewegingen. Echt chapeau!

Daarna verkasten we naar 'Coup de Sirocco gauche' 6B. Een route die ik al verschillende keren heb geprobeerd. De crux zit in de staart, en vrij hoog. De moeilijkheid is vooral de akelig-factor! Ongecontroleerd naar beneden komen op die hoogte.... Adrenaline pompte door mijn systeem. Maar zoals regelmatig, vond ik uiteindelijk mijn eigen methode. Kris klom hem op zijn methode en Dieter kreeg te veel last van zijn elleboog. Voor geen enkele boulder moet je je lichaam opofferen. Hij loopt niet weg!

Kris, Erik en Kobe deden nog een juweeltje; Travassis 6C. Erik en Kobe klommen daarna ook nog even; Lait Caille 6C. An, Jerina en Kristof amuseerden zich iets verder door met het gele en rode parcour.

Dieter en ik vonden een kleine leuke blok die helemaal ontmoste en er onze eigen routje op opende. Kobe deed later ook mee en vond nog een derde variant. En ja, 'La Chouffe', 'Mac Chouffe' en 'Café Chouffe' werden geboren op Paasdag! We hebben er veel plezier mee beleefd tot gieren van het lachen toe.... Het is geen hoog bouldertje, maar wel een kleine afloopende put onderin. Dieter spotte Kobe, door hem aan zijn twee voeten onder de boulder uit te trekken. We lagen allemaal strijk... Echt fun! Een prachtige afsluiter van deze zonnige dag.

We maakten ons eigen potje eten en genoten van het plezante gezelschap. De bloempotten vlogen wel eens over en weer, maar er zaten altijd bloemetjes bij... Zelfs tijdens de afwas was het lachen geblazen. Het eindigde met een ware whisky-proeverij mét kenners.

Paasmaandag! Onze laatste dag. Eerst helemaal opgekraamd en daarna richting Aprement Est. 'Le Piano à Queue' 6a was een leuke start. Een ware beproeving op mantelen. De verlengde versie is zeker voor Kobe om terug te komen.

Daarna verder het parcour gevolgd. Gewoon leuk spelen. Spijtig blijft de tijd niet stilstaan.

Om 16u30 namen we afscheid op de parking. Erik en ik hadden echter nog iets af te maken in Aprement Envers. Jet Man Assis volgde eigenlijk al na enkele pogingen. De vorige keer waren we gewoon te moe.

Dit was voor ons de perfecte afsluiter van ons weekend.

Iedereen nog eens hartelijk bedankt voor het gezellige weekend.

Tot: 3.345s; Tpl: 0.053s; cc: 15; qc: 54; dbt: 0.0433s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb