Hoe meer zielen, hoe meer vreugde...

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
October 29th 2012
Published: November 3rd 2012

Het lang verwachte weekendje stond voor de deur. En het weer zou droog maar koud zijn. Voldoende om te vertrekken, we reden donderdagavond naar Fontaine Bleau.En ja, vanaf heden komen de boetes aan!

Erik en ik reden tot aan de camping. Waar we de volgende morgen van hartelijk welkom werden geheten door Bertrand. Het was lang geleden voor ons.

Vrijdag en zaterdag liepen we heel wat boulders af. Op zoek naar die unieke boulder.... We zochten en in de tussentijd probeerden we warm te blijven. Er is een reden waarom klimmen beter gaat met minumum temperaturen van +10°C. Waren we dat even vergeten.

We amuseerden ons en dat is wat telt. Onze hoogtepuntjes waren in Gorge du Houx Oiseaux de Proie; Fatwomen light en Bloc L'Eponge en in Mont Ussy; Gras, Vit-on? en Effraction.

We waren echter zeker niet de enigen die genoten van de bossen. Op de camping liepen we Igor, Siem, Jeroen, Davy en Jelke tegen. Altijd leuk! Een gezellig babbeltje en uitwisselen van knappe boulders....

Zondagmorgen kwamen Dieter, Jerina en Kris ons verblijden. Zij kwamen voor 1 dagje naar FB. Af en toe eens gek doen, kan geen kwaad!

Na een taske koffie op de camping vertrokken we richting Potala. Later op de dag wandelenden we verder naar Rocher Fin. Het was prachtig om deze dag te mogen delen. Dieter klom zijn eerste 7a met stijl; L'Auvent tripotant raccourci. Kris volgde en Jerina vocht hard en klom Le Petit Toit Ocre 6a. Allemaal juweeltjes achteraf gelegen.

We klommen tot het licht letterlijk en figuurlijk uit was. De weg terug legden we in het donker af, bijgelicht door de volle maan.

Een gezellig weekendje! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde....

Dank jullie voor het leuke dagje samen.

Tot: 3.19s; Tpl: 0.042s; cc: 13; qc: 56; dbt: 0.045s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb