Onafgewerkte uitdagingen .....

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
August 6th 2011
Published: August 6th 2011

Een weekje verlof en we doken terug onder in de bossen van Fontaine Bleau. We konden zovele zaken doen en kiezen, en toch zaten we er terug. Zalig!

Zondag aankomend op de camping stelden we het onvoorstelbare vast! Onze 'grote black-book', dé topo van FB, lag thuis nog in de kast. Maar aangezien dit een afwerk-weekje werd van alle eerdere moeilijkere uitdagingen, ondervonden we geen problemen.

De eerste twee dagen trokken we naar Rocher fin. Prachtige juweeltjes die soms iets dieper in het bos liggen, zoals Matière et Memoires, Desordre assis. L'auvent tripotant raccourci en Narine à voile werden mijn favorietjes. Echt mijn soort problemen. L'oreilles en coin assis is ook zo'n toffe uitdaging. Ramasse feuilles was al een oud zeer. Nu echter klom ik hem vanaf de derde poging. Hoe vreemd hoe sommige zaken kunnen veranderen door de tijd heen.

De derde dag trokken we richting Rocher Hercule; Trop beau pour toit was een oude bekende van Erik. Hij werkte hem helemaal uit, maar miste juist het kleine laatste stukje. Dit is een prachtig, maar lang dak. Hij wou bijna opgeven. Daar stak ik een deftig stokje voor. Ik klom hem flash, geheel door zijn input. Dit was wel een extra motivatie voor hem, want de volgende poging, na een goede rust, had hij hem. Beiden waren we zeer gelukkig met deze overwinning. De voormiddag hadden we elk in een project gewerkt, maar beiden gefaald, vandaar extra gelukkig nu.

De vierde dag was een verdiende rustdag. Effe shoppen in Parijs en een bezoekje aan de Notre Dame, het Louvre en enkele andere mooie lokaties. Echt een geslaagde dag. Zeker het bezoek aan het Louvre is echt de moeite waard. 's Avonds waren we vermoeider van onze rustdag dan van onze klimdagen. Onze vingers waren echter wel dankbaar voor de welverdiende rust.

De volgende dag besloten we Magic Bus in Buthiers een bezoekje te brengen. Ik werkte hem helemaal uit, nam een goede rust en klom hem uit. Erik volgde niet veel later. Voor de kleinere onder ons, oppassen met de rugspieren door de lange torsende beweging op je rug. De vorige keer had ik een half jaar revalidatie nodig. Nu ben ik dus zeker sterker geworden. Dit was leuk om te mogen ervaren. Juiste trainingen brengen echt wel op.
Musclor was ook een verborgen juweeltje op Buthiers Canard. Erik had er al eerder in gewerkt, ik niet. Hij struikelde vorige keer op de eindpas. Na de tweede poging had ik het door. Een ouderwetse mannentruc, een knie zetten als je voet er niet geraakt. En werken dat het deed! Ook bij Erik!! En het zag er nog stijlvol uit ook. Dit spreekt voor die stijve harken van mannen.
Daarna sloeg de regen toe. Beetje uitzitten met een fris wijntje en grote gamba's op de bbq. Smullen maar.....

Onze laatste klimdag zag er 's morgens niet goed uit. Tropische regenbuitjes die af en toe opklaarden. Maar na het verwijderen van een kleine pad uit mijn jogger, vertrokken we toch richting Rocher du Potala. Samarkand riep luid en duidelijk naar mij. Opnieuw hard gewerkt en ik kwam dichter en dichter tot de oplossing. En plots zat het allemaal juist. Het kan toch zo'n ontlading zijn, als je dan och arme 3 meter boven de grond staat. Was dankbaar!
Erik klom op exact dezelfde methode en na derde poging was hij in de sjakosch. Echt leuk...
We bleven even schuilen voor de regen en trokken richting Diplodocus. Een lange traverse 7a onder de grote blok van diplodocus zelf. Deze moet exact uitgevoerd worden omwille van de gladde voetsteuntjes. Erik deed hem direct compleet juist en stond al snel boven. Mijn derde poging en het was ook ok. Gelukkig, want de volgende regenbui kondigde zich al aan.
Een kort dagje maar niet te min leuk.
Diezelfde avond laat zijn we bijna over een egeltje midden op het kampterrein gevallen. Zo'n grappige beestjes. Zo'n ontmoetingen maken mij altijd blij.

De volgende morgen was het weer compleet naar de boem. Bij gietende regen ingepakt en naar huis.
Blij met onze bereikte prestaties en zeker gelukkig omdat we beiden echt genoten hebben van het chillen in de bos. Niets zo leuk als samen klimmen en alle ervaringen kunnen delen met elkaar.

De regen bracht voor mij ook zeer goede dingen met zich mee. De verschillende boulders die we nu opnieuw zagen, waren een beetje gewassen. Ze zagen er frisser en minder misbruikt uit van al het magnesium-gebruik. Ik zeg niet dat ik geen magnesium gebruik. Maar zoals een echte bleauzaar me lang geleden voordeed: vooraleer ik een boulder klim, poets ik hem compleet en achteraf opnieuw. Respect voor de natuur is zo belangrijk, zeker als je niet de enige bent.
Dus vrees niet, deze regen brengt verfrissing en betere grip met zich mee. Houden zo!

Tot: 3.396s; Tpl: 0.045s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.044s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb