Erik on the move!!

France's flag
Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau
October 23rd 2010
Published: October 23rd 2010

Donderdagavond besliste we om voor 2 dagen naar FB te vertrekken, weliswaar met 2 jerry-tanks (diesel)! Zondag zou overal slecht weer betekenen. Ik was wegwijzer en af en toe de gouden tip-gever. De rest liet ik over aan mijn talrijke vriendjes in mijn sinussen.

Vrijdagmorgen was het barkoud. De vochtige lucht kwam je van overal tegemoet. Niet de ideale condities dus.
We brachten een bezoekje aan Marion des Roches, een prachtig gebied gelegen in een schitterend loofbos. Zeer leuk vertoeven voor mij. Voor Erik kwamen er enkele leuke extra's bij. De eerste boulder; Jojo 6c vanaf de tweede poging. De eerste was om zichzelf warm te trekken. Beetje aan de frisse kant!

Daarna volgden zeer snel Ça Tire 6b+ en Trebo 6b. La Boule 6c+ (7a) vergde iets meer werk, maar dat was vooral omwille van de à plats, die niet helemaal in conditie lagen. Mooi bolletje gelegen tussen de blokjes.

Natacha 7a+ lag een eindje verder. Al zeer lange tijd niet meer beklommen. Eerst poetste Erik haar helemaal op en begon er in te werken. Ik deed zelfs een klein dutje in het zonnetje. Uiteindelijk door een enkele gouden tip van mij, werd ze snel afgewerkt. De schoenmaat is hier echt van belang....

Big Mak 7b was een zeer mooie dyno en de precisie van de landing is zeer belangrijk. Dit kostte Erik wel wat moeite, maar het loonde. Een dikke proficiat!!!!

Deze bouldertjes allemaal op één en dezelfde dag!! Mijn sjoeke is aan het trainen en het werkt!
Na een overheerlijke spaghetti met walnootjes en champignons kropen we snel richting warmere oorden (slaapzak).

Zaterdagmorgen opnieuw de koude tegemoet. Deze morgen was mijn slaapzak kleddernat. Gelukkig toch warm geslapen. Erik wou er een kort klimmetje van maken, dus reden we richting Franchard Hautes-Plaines. Zijn project lag niet in conditie maar Haute Torsion 7a viel mee. Eerste poging om op te warmen en de tweede was het top! Schitterend gedaan!

Nadien reden we nog even langs de Vieux-campeurs. Ideetjes opgedaan voor volgende avonturen!
En nog een rondritje door Parijs is altijd leuk en daarna richting huis!

Tot: 2.715s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0177s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb