Zondag 15juli 2018 – Verkenning van Pouilly-en-Auxois

Europe » France » Burgundy » Pouilly-en-Auxois
July 15th 2018
Published: July 15th 2018

Zondag 15juli 2018 – Pouilly-en-Auxois

Vandaag verkenning van het dorpje en de omgeving van Pouilly-en-Auxois. Dit ligt op het hoogste punt van het Canal, waar de scheepstunnel van 3333m meter onder de berg door zich bevindt. Merkwaardig staaltje van burgelijke bouwkunde en techniek van begin 19e eeuw.

's Namiddags kregen we regen, een restant van een warmte onweer ergens anders. Welgekomen afkoeling, als je binnen bent voor je zeiknat geworden bent. Hopelijk blijft het niet regenen. Het mag wat koeler voor de volgende dagen. 32°C is te veel om oude mensen in te doen fietsen.

aan de haven.
Pouilly-en-Auxois

Begin van de 'Voute de Pouilly' de ondergrondse scheepstunnel van 3.3km, gegraven tussen 1826en 1832.
Pouilly-en-Auxois

Ingang van de 'Voute de Pouilly'. Daar moet nu alle pleziervaart door. Enkel richting, want te smal. Verkeerssignalisatie noodzakelijk.
Pouilly-en-Auxois

Historische trekschuit van de 19' eeuw die de schepen toen door de tunnel trok. - Op electriciteit al. Met een 'fleche' zoals de troleybussen die wij in onze jeugd nog gekend hebben.

fietsen langs het Canal.

fietsen langs het Canal
Pouilly-en-Auxois

effen naar de andere oever.

15th July 2018

Vlaanderen antwoordt.
Jullie nieuwe camper steekt nogal af, zeker, tussen de oudere modellen. Jullie draai al gevonden ? Een kanaaltunnel van 3333 m , dat onthouden we. Dat mannetje op de rand van de oever is toch Mon niet ? Die madame die naar de overkant fietst die herkennen we aan haar stijl. Zeer warme Grimbergse groeten.

Tot: 0.277s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0944s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb