Vrijdag 13 juli 2018 – Velars-sur-Ouche

France's flag
Europe » France » Burgundy » Dijon
July 13th 2018
Published: July 14th 2018

Eerste stop langs het Canal de BourgogneEerste stop langs het Canal de BourgogneEerste stop langs het Canal de Bourgogne

Warm, zelfs de drinkbus is niet meer verfrissend
Vrijdag 13 juli 2018 – Velars-sur-Ouche

Eerste fietstocht 66km langs het Canal de Bourgogne. Dit is geen kanaal zoals bij ons, rechttoe, rechtaan. Het kronkelt tussen heuvels en langs het riviertje de Ouche. Bijna elke km een sluis. Kan ook niet anders met die hoogteverschillen. Mooie fietspaden langs het jaagpad, maar weinig horeca onderweg. Een zeldzaam café dat zei een restaurant te zijn weigerde ons als klant met meegebracht luchpakket, zelfs op hun terras. Dan maar verder in het wild. Niet zo vriendelijk deze Fransen. We hadden ze nochtans de wereldcupfinale gelaten. Wat verder waren we wel welkom in een 'Epishop' met terras en parasols. Commande à l' intérieur. Een dikke madam die Frans sprak met een Engels accent. Alles beschikbaar. Ook 'Chambres pour voyageurs' en locations de vélos. Grapjes werden gemaakt over de regenton en de jaccouzi. Deze avond vuurwerk in de geburen. Morgen is het Quatorze Juillet .

langs de Ouchelangs de Ouche
langs de Ouche

Vluchten in de schaduw. Maar voor de foto effen in de zon.
Een van de 187 sluizen gebouwd eind 18e eeuwEen van de 187 sluizen gebouwd eind 18e eeuw
Een van de 187 sluizen gebouwd eind 18e eeuw

Inspectie van de gedane werken
Canal de Bourgogne Canal de Bourgogne
Canal de Bourgogne

Zo zien de fietspaden er uit.
Horeca langs het CanalHoreca langs het Canal
Horeca langs het Canal

Hier waren we welkom.Maar 'commande à l' intérieur.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0561s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb