Bretagne - Locmariaquer 21/07/2020

July 21st 2020
Published: July 21st 2020

Concarneau - Ville CloseConcarneau - Ville CloseConcarneau - Ville Close

ommuurde middeleeuwse stad op een eilandje in de monding van de Moros
Dinsdag 21/07/2020 – Locmariaquer

Van La Foret Fouesnant naar Locmariaquer in de Golfe du Morbihan bekend om zijn indrukwekkende prehistorische monumenten, zoals de alombekende Alignements van Carnac.

Die lieten we even links liggen, vanwege de verwachtte overvloed aan bezoekers. We zagen ze trouwens al eens 45jaar geleden toen nog zonder massatoerisme.

Het is hier nu wel hoogseizoen, en het wordt warm. 30° onderweg. Zo heet moet het voor ons niet worden. Maar we zitten er nu wel mee. Voor onze laatste dagen selecteerden we een verblijf op een camping vlak aan zee in Locmariaquer. Normaal zou die nu 'complet' geweest zijn, en hadden ons op alternatieven voorzien. Bleek niet nodig. Wel strenge coronamaatregelen, met achterlaten van contactgegevens en akkoordverklaring van de 'Acte d'engagement sanitaire'.

Concarneau - Ville CloseConcarneau - Ville Close
Concarneau - Ville Close

Granieten middeleeuwse huisjes, nu winkels en restaurants

gezien van op de omwallingen
Alignements de KerzehroAlignements de Kerzehro
Alignements de Kerzehro

zo maar langs de straat - 1100 Menhirs.

25th July 2020
Kergo - Vieux Passage - juist over de brug

...niet slecht voor een picknick-plaatsje!

Tot: 0.288s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.1143s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb