HERŞEY BORDO


Advertisement
France's flag
Europe » France » Aquitaine » Bordeaux
August 14th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

NANTES-BORDEAUX


Geo: 44.8374, -0.576144

Gün 48 Günlereden Perşembe

Sabah feci bir yağmur ..artık bu yağmur beni sıkmağa başladı.
Havadan şikayetçi olan bir yapım yoktur.
Ama bu kadar, arka arkaya yağmur, beni zorlamağa başladı.
Dün yıkadığım çamaşırlar tekrar ıslandı.
Topladım hepsini arabaya tıktım.
Bindik Şahbaz a düştük yollara.
Çok rahat bir yolculuk ile saat 12.00 civarı kampımızı bulduk.
Bu kampı, dünkü kamptaki kızın yardımı ile bulduk .
Benim bulduklarım şehrin bir hayli dışında idi.
Bu kamp, şehre çok yakın.
Yemeği kampta yedik ve kokan buzdolabımızı sildik şartladık, şurtladık.
Buz dolabımız iyi çalışıyor... ne var ki Fransız peynirlerine alışkın değil.
Kokusu hemen dolaba siniyor.

Biz ettik siz eylemeyin:
Buzdolabınıza peynir koyarken iki kez düşününüz ...hatta imkan varsa koymayınız...

Şarjlarımızı yaptık.
Hava çok değişik.... bir açıyor bir kapıyor.
Biraz toparlandık sonra, alış verişe gitmeğe karar verdim.
Bu sefer kaybolmadım.
İntermarket 4 km mesafede bulunuyor.
Şimdiye kadar en ucuz yakıtı bulduk ve depoyu 1.27 Euro dan doldurdum.
Bu zengin alışverişle, masamızı donattık.
Harika bir akşam yemeği başlamıştı ki ....yağmur boşandı.
Malın bir bölümünü kurtardık.
Bir kısmını çamaşırhanenin altındaki
sundurmaya taşıdık.
Baktık ki durum vahametini arttırıyor.
Bir süre Şahbaz ın arka kapağı altında tutunmağa gayret ettik.
Beceriyorduk ki ,neme yenildik.
Aracın içine sürüldük.
Soğuk galip geldi.
Birbirimize sarılıp yattık uyuduk.
Size komik bir şey söyleyeyim ,kampımızın adı Beau soleil ( yani güneşli havalar ) Kamp sahibinin mizah dünyası geniş...

meraklısına adresi :
http://www.camping-gradignan.com/

Bu arada Bordeaux hakkında biraz bilgi verelim:
Bordeaux, Fransa'nın güneybatısında yer almaktadır.
Fransa'nın dokuzuncu büyük kentidir.
Güneybatı Fransa'nın başlıca ticaret merkezi ve limanıdır.
Şehir yarım ay biçimindedir.
Bulunduğu nokta Garonne'un Atlas Okyanusu'na döküldüğü noktadan 98 km. uzaklıkta olup, şarap üretimi ile meşhur olan Bordelais bölgesinin içerisindedir.
Bölge üzüm yetiştirilmesine çok elverişlidir.
Meşhur beyaz ve kırmızı bordo şarapları burada yapılır.
Önemli olan diğer bir endüstri kolu ise gemi yapımıdır. Garonne nehrinin üzerindeki ulaşım nedeniyle, Fransa'nın alım satım limanı görevini de yapar.
Buradan dışarıya şarap, kanyak, cam, halı, kâğıt, şişe satılır.
Dışarıdan kömür, petrol, fosfat getirilir ve alınır.
Türkiye'den ilk göçünü, 1962'de Ardahan'ın Posof ilçesinden almıştır.
Şuan 10.000'e yakın Türk yaşamaktadır.
Bu nüfusun çoğunlugunu
Ardahan-Posof, Isparta-Yalvaç, Afyon gibi il ve ilçelerden gelenler oluşturmaktadır.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:




Şu anda Bordeaux' da Hava Durumu :
https://www.accuweather.com/en/fr/bordeaux/131913/weather-forecast/131913

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 372 KUMULATIF KM:9524

ORT HIZ:93

SÜRÜŞ SAAT :4:00

YAKIT E/L:1,42



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb