Op herontdekkingen!

France's flag
Europe » France » Alsace » Saverne
April 15th 2015
Published: April 15th 2015

Na de lange winter brak het zonnetje door. We konden terug op herontdekking.

Erik en ik besloten vier dagen naar de Vogezen, Saverne te trekken voor mijn verjaardag.

Dit was bijna 10 jaar geleden.

Onze eerste regendag deden we een bezoekje aan Strassbourg.

Precies Parijs in het kleiner met eveneens de gezellige sfeer. Zeker een bezoekje waard!

We verbleven op de camping dichtbij het centrum van Saverne: gezellig en vooral rustig!

Elke avond hebben we genoten van onze luxe Limbabwe-home!

We bezochten Roches Plates, Saut de Prince Charles en Krappenfels.

Eén voor één leuke gebiedjes, met verschillende prachtige juweeltjes.

Roches Plates was het grootste van de drie.

Le Péril jaune 6a, Papillon 5b en Corps à corps 6a waren de toppers voor mij. Maar we deden meer dan 12 routes op die dag, dus .....

Allemaal was het conglomeraat; zandsteen met ronde keitjes in, al dan niet vastzittend. Meestal wel!

Ik koos de crack-routes en Erik ging voor ze allemaal, alle stijlen. Altijd iets nieuws proberen, houdt hij vol!

Het was tof dat ik af en toe gewoon mocht volgen. Maar het merendeel deden we allebei op kop.

Le Péril jaune begon met een overhang en daarna een brede crack! Tweede route van ons verlof en we waren verkocht!

Saut de Prince Charles was opmerkelijk kleiner, maar deed er niet voor onder.

Ook hier deden we een tiental routes, elk speciaal op hun eigen manier.

Hans Dulfer 5b was een echt juweeltje, helemaal niet moeilijk, maar vuist-verklemmingen in conglomeraat doe je beter voorzichtig.

De ellebogen en de knieën zien er nog uit als Lieve-Heers-beestjes!

En ja, Pin up 6a was ook super! Hoekversnijding, dalle, grote overhang, regletten, bakken, scherpe uitstekende steentjes, .... Het had alles. Echt genoten!

Dit zou ik 3 jaar geleden nooit op kop durven. Nu volop genoten!

Erik klom ook met volle teugen. Elke minuut genieten is nooit verloren!

Krappenfels hebben we ook bezocht en alleen bekeken.

Dit is voor ons een must! Allemaal hoekversnijdingen, cracks, dalle, en kleine overhangetjes op conglomeraat.

Uitkijkend op de kleine vallei met er tegenover een prachtige kasteel-ruïne van de 12de eeuw.

Alleen spijtig dat het niet vermeld staat in de topo: broedseizoen van 1febr tem 1 juli!

Hier komen we later terug!

We eindigden hierna op een gezellig en zonnig terrasje in de "Bierstubbe".

Als afsluiter van ons klein tussendoortje voor mijn verjaardag.

Het bleek een prachtige herontdekking. Vroeger wist ik niet goed wat ik met die conglomeraat aan moest.

Na overal zoveel ervaring opgedaan, paste alles precies beter in elkaar. Vreemd hoe alles soms als een puzzel samenkomt!

Tot: 3.594s; Tpl: 0.046s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0523s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb