Blogs from Rouffach, Alsace, France, Europe

Europe » France » Alsace » Rouffach March 18th 2011

Geo: 47.9571, 7.2994 GUN 15 GUNLERDEN CUMA Doğrusu hotel güzel bir kahvaltı hazırlamış. Yumurta pişirme yöntemlerine bayıldım. Kendin pişiriyorsun dolayısıyla hoteli suçlayacak olanakları elinizden alıyorlar. Sadece kendinize kızabiliyorsunuz. Bugün aslında dinlenme günümüz. Yağmur çiseliyor ve buraları daha önce gördük. Odada biraz internet biraz TV ile vakit geçirdik. Öğlene doğru hem yemek yemek için hem de geçen gelişimizde ziyaret etmediğimiz Guebwiller e gitmeğe karar verdik..... read more

Europe » France » Alsace » Rouffach March 17th 2011

Geo: 47.9571, 7.2994 GUN 14 GUNLERDEN PERŞEMBE Sabah erkenden uyandım. Acilen toparlanmaya başladık. 5 günlük dağınıklığı toparlamak kolay değil. Hep içimde "bir şeyler unuttum" korkuları yaşıyorum. Hele saatimi bundan önceki otelde unutunca ... sabıkam nedeniyle de korkuyorum. Mal önemli değil ama salaklığıma kızıyorum. Kahvaltı da Görges yine harikalar yarattı. Kahvaltıdan sonra eşyaları arabaya yükledim. Sıra Görgesgillerle ayrılmaya geldi. Salya sümük bir ayrılış .. Yine bekleriz'ler.... Misafir kitabına yazan ilk Türk aile olduk. Gel gelelim Barbara faturayı getirdi ve avucunu açıp ödememizi bekledi. Şaşırdım zira bu yeri booking.com'dan seçmiştim. Parayı oraya ödediğimi söyle... read more
Isenbourg Kalesi
Notre dame
meydan

Europe » France » Alsace » Rouffach May 29th 2007

Geo: 47.9571, 7.2994 GÜN 14 Günlerden Salı Munster den çıktık yola ve vardık Rouffach' a ... Rouffach ta aynen diğerleri gibi Yukarı Ren bölgesine bağlı şirin bir fransız kasabası. Burası 5 yy da Surlu kent Oppidum Merovenj kırallığının sarayının bulunduğu yermiş…30 yıl savaşlarında bu saltanat sona ermiş.. İsveçliler kenti tüketmişler.. Daha sonra Fransızlar Alsace' ı alınca kent tekrar müreffeh yaşamına dönmüş.. Özellikle adını şatodan alan Kiraz bazlı Kirsch satışları yöreyi kalkındırmış… Naziler döneminde nedense milli eğitim enstitüsü (NAPOLA) buradaki sanatoryumda konuşlanmış.. Neler görülür ? Ufak bir yer olmasına rağmen ciddi bir Katedrali var.Notre Dame de l'Assomption adında ve Roman Gotik karışık bir mimarisi... read more
Tarihte Rouffach
dereler
çok kalabalık

Tot: 0.077s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb