Kamperen op het strand


Advertisement
Finland's flag
Europe » Finland
July 2nd 2010
Published: July 5th 2010
Edit Blog Post

Veel te laat ben ik weg op de camping! Ik ga eerst nog langs het centrum van Ähtäri voor inkopen. Ik passeer nog een sportwinkel waar ik op zoek ga naar nog een fietsshort en een T-shirt. Een shirt vind ik maar de broek is te klein. Ze proberen me nog een vrouwenmodel aan te smeren maar dat lukt niet meer na Riga. Eindelijk zit ik op de route en tegen het middagmaal geeft de GPS nog meer dan 100km aan. De moed zakt me wat in de sandalen en weg gaat veel te langzaam door het heuvelend terrein. Ik zet maar een muziek je op wat de moraal wat op boost. Het gaat toch al wat vlotter. Ik heb me al voorgenomen van ergens vroeger te stoppen want ik had nog een campingsymbooltje gezien op de kaart. In de late namiddag stop ik nog bij een tankstation nabij Vimpeli om te informeren naar de camping daar. Een oud vrouwtje bestudeert mee de kaart en wijst een plek aan die beetje uit de richting ligt. Ik besluit toch maar te gaan kijken daar waar het symbool op de kaart is gemarkeerd. Ik rijd maar vind niets. Dan zie ik pijltje naar strand en ga daar eens kijken. Aan een vrouw vraag ik hier in gebrekkig engels. Ze zegt dat het niet op het strand is maar ze denkt wel dat ik kan blijven. Ik kijk op de netbook nog even de info na die ik heb over Finland en ja op zo’n stranden zou je mogen verblijven. Na wat rondjes gedraaid te hebben zet ik men tent naast de kleedhokjes. De zon brandt nog fel terwijl ik men potje kook. Er zijn nog enkele badgasten maar tegen de avond heb ik dit plekje voor mij alleen. Ja, er is wel een “toilet” maar geen douche. De nachten worden ook korter. De zon gaat onder om 23u34 en is er al weer om 3u22.

Advertisement



Tot: 0.207s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.0769s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb