Tallinn, Estland

Europe » Estonia » Tallinn
June 20th 2008
Published: June 26th 2008

TallinnTallinnTallinn

Old town. Town hall i bakgrunn, som er en av de fineste, gjenværende gothic town halls i europa, og estlands fineste & mest populære bygning.
I pøsende regnvær,ankom vi Tallinn,Estland fra Helsinki,Finland med båt..
Opp med ryggsekkene og på med regntøyet, så var vi klare for å finne en disent overnattingsplass..Fant et par hostel-options med dormrom som var billige & ok, og i tillegg et par strippeclubbs som nærmeste nabo,ergo suverent!!.
Slengte fra oss sekkene, så var det ut for å utforske byen, ja fortsatt regnvær..Endte opp med etaplass så tilbake til hostellet for å vaske klær,skrive dagbok osv pga været som aldri ga seg..

Dag 2: super dag med sol & råkk ænd råll!! Startet dagen med en tur til togstasjonen for kjøp av togbilletter til St.Petersburg,etterfulgt av frokost på et digg bakeri..
Mette & klare for nye inntrykk, gøyv vi løs på byens Oldtown og dens gamle bygninger..Arti med trange gater & praktfulle kirker & katedraler..
EEENDEL sliitsomme turister var det eneste som var kjett..,derfor pauset vi med et supert måltid på Old Hansa, type meget gjennomført middelalder-theme restaurant,arti!!
Dagen avsluttet vi med øl & fotballfeiring (Russland-Nederland),som at vi bryr oss om hvem som vant..,ha ha,vi lata som vi brydde oss på div pøbber, arti dag..

Dag 3: sjekka ut av hostellet, og dro rett på supermarked og kjøpte gooood frokost som
TallinnTallinnTallinn

oss foran Nevsky cathedral, Tallinns største katedral.
vi spiste i parken. Brukte dagen på å gå fra cafe til cafe til cafe…. Toget til St. Petersburg gikk nemlig ikke før kl 23.30.
At last satt vi på toget som gikk videre til St.Petersburg, og starten på den Trans-Mongolske jernbanenstrekninga som vil ta oss heeeelt til Beijijing, Kina..
Ergo, følg med videre..

Tallinn

På vei inn til old town i pøsende regnvær, på utkikk etter plass å bo serdi....

oss i Old town

artig gatenavn!!

Marihøna oppdaterer dagboka...

Old town

inngangen til Old town.

Artig torturmuseum

Artig torturmuseum
Tallinn

straks på vei mot Russland og St.Petersburg....arti arti!

Tot: 0.203s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 110; dbt: 0.1057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb