Blogs from Region Syddanmark, Denmark, Europe - page 2

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Ribe September 7th 2022

Day 3 and we are near to Bremen . We have never been this far north before . The weather is unexpectedly warm . 29 degrees during the day and I wonder if I have brought the wrong clothes with me . The Maxxair does not seem to do what it says on the tin. It does blow in a bit of cold air but that is the fan working rather than it pulling out the hot air and replacing it with fresher stuff from outside . My theory is it will never work . And the sad thing is perhaps it will never get a fair try . The drive was along the motorways was as always a combination of excellent and fraught . Where the road was clear the German drivers drove past us ... read more
The bishop and his owl
Ribe doorways
I really dont know what these were

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Fredericia September 6th 2022

6/9/2022 Dinsdag – Fredericia Het blijft voorlopig zonnig en droog maar er waait een te frisse wind om nog in T-shirt buiten te komen. Warme vesten en windjacks bleven thuis omwille van de hittegolven daar. Toch waagden we een ritje met de fiets, min of meer beschermd tegen de wind met ongeveer alles aan wat we bij hebben. Langs de kust en door een heuvelend landschap naar Fredericia. Het historische vestingstadje strategisch gelegen aan het smalste punt tussen Jutland en het eiland Funen. Van de oorspronkelijke vestingstad resten nog de stervormige hoge aarden omwallingen en verdedigingsgrachten. Zo wilden ze de Zweden en de Pruisen hier buiten houden, wat niet altijd lukte. Nu kan iedereen zo maar dit gezellig stadje binnen langs een open poort door die 15m hoge omwalling.... read more
Fredericia - wandelpaadje
Fredericia - Vestingstoren of Watertoren ?
Fredericia - waar is nu dat kanon naar toe ?

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Fredericia September 5th 2022

5/9/2022 Maandag – Verplaatsing (130km) naar Fredericia Onderweg uitgebreid bezoek aan Jelling, een Unesco-Werelderfgoedcomplex met een modern expositiecentrum. Een bescheiden dorp, maar een bijzondere plaats voor de Denen. Deze plaats was in de 10e eeuw de residentie van Gorm, een Vikingvorst met een dynastie tot de Deense koningen van vandaag. Getuigen zijn 2 enorme grafheuvels, gevonden munten en sieraden, en een kerkje. De 'Jelling kirke' waarvan het eerste van de drie eerdere houten exemplaren werd opgericht in de 10e eeuw door de zoon van Gorm, eenen Harald Blatand, die het Christendom invoerde in Denemarken. De bewijzen hiervan zijn de 2 enorme gevonden Runenstenen die dienst doen als doopbewijs van zowel Blatand als Gorm zijn vader. Recente forensische onderzoeken wezen uit dat gevonden menselijke resten in de crypte van dat houten kerkje van die eerste vorst zoude ... read more
Kongernes Jelling
Kongernes Jelling  - moderne museum technieken

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Bredebro August 24th 2022

24/8/2022 Dagje in Romo (Dk)Het is hier zalig. Zeker met de zomer die we nu hebben.Bijna Spaanse toestanden. En dit in Denemarken waar we wat meer koelte zouden opzoeken.Gelukkig waait er hier een licht zeebriesje om het draaglijk te maken. Zouden we hier niet wat langer blijven ? Verleidelijk idee. Maar ons brood is op, en tijdens onze fietstocht op het eilandje hebben we nog geen bakker gezien.Wel leuke fietspaadjes door bosjes, heide en zicht op enorme stranden. De kunst is hier om met auto's en Motorhome's over de km's lange stranden zo dicht mogelijk bij de zee te parkeren, en daar te liggen bruinen of te vliegeren voor de ... read more
Romo - kerkje van 1753
Romo - kerkje Luthers interieur
Romo - Kerkhof

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Varde August 16th 2022

Vejle, 's morgens vroeg. Ergens in de haven zou de route moeten starten. (Of eigenlijk eindigen, maar ik had besloten de ongebruikelijke looprichting te doen, omdat ik graag op het strand wilde eindigen na 140 km lopen) Op goed geluk, nog half slaperig van de rit met de nachtbus, liep ik vanaf het station in oostelijke richting. Een paar mooie zeilschepen zag ik liggen. De start van de route nog niet. Te weinig voorbereid en uitgezocht om te weten waar ik precies moest zijn. Het zal wel: dit is mijn startpunt en ik loop met een rondje door de stad terug richting het spoor waar ik op een kaartje kan zien waar de route het spoor kruist. Yes, gevonden. Een start langs mooie straatjes en langs het riviertje de Vejle stroomopwaarts. Dan bereik ik na een ... read more

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Odense August 15th 2022

This is the beginning our 2ndEuropean road trip. From an initial concept of driving to Norway North Cape, we soon realise that we can't easily reach Norway and as we have only 3 weeks for our trip we quickly adjust our goal and decide that Stockholm will be our goal. I’ve been to Sweden before (but a long time ago), but not to Stockholm. J hasn’t been to Sweden at all. These days the only way to drive from the UK to Scandinavia is via a fairly limited number of north sea ferry routes, none of which are particularly convenient if Sweden if the destination. Spaces on the outbound ferries are in short supply in UK holiday season but we find a space on the Harwich-Hook of Holland crossing overnight on 13th August. It has been ... read more

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Aero June 22nd 2022

When I started writing this blog we were still in Denmark and were in the South of Fyn near to Svenborg and once again a really nice site. We rocked up once again unannounced and found a great pitch. Everyone is so nice around here. We have done a bit of a silly thing as we have gone back on ourselves but do you know what, does it really matter, apart from the price of fuel being so much. Fyn is supposed to have the best weather in Denmark and to be honest it is really nice, sunny and warm. I still do not think it is going to be warm enough though to go paddle boarding - think this is going to have to wait until we get to the Caribbean again - not taking ... read more
Can you spot which one is Mike?
more puppets - amazing aren’t they?

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Grasten June 19th 2022

So everyone, nearly all 40 Carthago owners motorhomes have left Hillerod it seems so its goodbye to Andrew, Joan and now Barrie and Chris who have gone on to Sweden. That means we are on our own with no place to go. But the three couples are all in touch and all I can say is what a fabulous time we have had with all four of them - more Carthago chums adventures to be had in due course. So after a bit of internet searching I thought I had found a great place for us to stop, near a fjord, so really looking forward to doing this and you cannot go to Denmark and not stay near a fjord surely. After a nice journey which once again I navigated although Mr Mike wanted the Sat ... read more
Our view from our Motorhome - not bad

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Billund May 19th 2019

Et voici comme promis les petits films pris à Legoland... Cela vous donnera un peu plus encore une idée de ce que c'est ! et qui sait l'envie d'y aller un jour... En réponse à Liliane qui mettait en commentaire qu'ils n'ont pas de Pollux : avis aux amateurs nous avons vu pas mal de société d'aviation passer tout à côté vu que le parc se trouve juste de l'autre côté de l'aéroport... Ryanair, Turkish et j'en passe... Ceci dit amusez vous à découvrir les mouvements des camions, des trains, des bâteaux, etc... mais surtout PRENEZ DU BON TEMPS ! 1 : https://youtu.be/SKNzClg19dM 2 : https://www.youtube.com/watch?v=2KGP9_aoKwE 3 : https://youtu.be/Fg_krf_AiwY... read more

Europe » Denmark » Region Syddanmark » Aabenraa May 18th 2019

Nous voici donc entrés au Danemark et à la rencontre de beaucoup de campagne mais aussi de petites villes très sympathiques... C'est ainsi qu'après Flensburg en Allemagne, nous décidons de nous arrêter pour déjeuner au bord de l'eau à Aabeenraa... Faudra vous habituer aux nombreux A, J et j'en passe.. Puis vient mon achat prioritaire au passage d'un nouveau pays... une carte Sim... Ce fut vite fait ! j'avais encore de la connexion avec ma carte allemande et c'est ainsi que j'ai trouvé l'adresse d'une boutique de télécommunication où je pouvais m'en fournir une danoise... Pas facile de se garer, j'y vais donc seule et avec l'aide d'une charmante jeune fille qui semble deviner que je vais dans le sens contraire de là où il faut aller, j'arrive vite à bon port chez You See !!! ... read more
Aabenraa
Haderslev

Tot: 0.133s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 89; dbt: 0.0645s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb