37.den - presun karlovy vary (stop hrensko)

Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic
September 14th 2020
Published: November 29th 2020

Po fajn noci je dnes presun nazad, bo debil som to zle vymyslel.

Smer decin a posledna ceska dedinka hrensko.

Miname jednu z mojich vytipovanych destinacii decinsky sneznik, to niekedy nabuduce.

Cesta ok ale nebolo by to cesko keby nebola neaka zrada na cestach.

Tentoraz je rozkopany decin, tak obchadzkou v meste sa dostavame na vypadovku smer nemecko.

Ideme uzkou cestou, z jednej strany les a z druhej labe.

Na nom sa obcas vyskytne velka nakladna ci mala vyletna lodka.

Skoro rano este moc vyberacov parkovneho v tejto tur.dedinke neni, ono by som to mohol niekde odstavit ale po navrate sa fakt nemam chut dotahovat o cenu, kedze cenniky nikde. Tak parkujeme pri zaciatku zlteho chodnika na parkovisku pod skalou.

Aut este neni vela, prichadza nas skasirovat slecna, platba kartou ziadny problem, 150kc na cely den.

Prezuvam si tur.topanky co kazdu chvilu dosluzia a vydavame sa napriec kanonom az k pristavu lodiek.

Tu sa uz kartou platit neda, beru vsak aj eura.

To vyuziva asi 3/4 osadenstva, su to nemci v dochodcovskom veku.

Nasadame na lodku, ruska netreba, i ked sa ich dosrany nemci dozadovali.

Oni si ich nechavaju my a cesi a sprievodca nie.

Pohon lodky je na rucny pohon ala gondolier v benatkach.

Lodnik srsi vtipom. Vtipy rozprava ako cesky tak aj nemecky.

Plavba fajn ale kratka.

Nechybalo spestrenie, vodopad na zatiahnutie. Lodnik zatiahol za lano a zo skaly sa spustil vodopad.

Inak popis skal podobny (teda co mi pamat siaha) ako ked som bol maly. Akurat jedna skala sa premenovala z indiana na barta simpsona.

Po vystupeni, zastavka na kavu v chate.

Vonku riadna zima, kedze je v kanonu tien.

Po zachode a kave pokracujeme kanonom az k mostiku.

Od neho sa da ist k dalsiemu pristavisku a tam zobrat dalsiu lodku, samozrejme treba kupit dalsi listok a taktiez i listky nazad.

Za to nam to nestoji a splhame sa hore kanonom az k otvorenej chate.

Hore pekne pecie slniecko.

Nasledujeme zltu znacku a fajn lesnou cestou sa dostavame az k hlavnej ceste, kde sa napajame na cervenu, co smeruje k pravcickej brane.

Tu je uz dost ludi, ideme najskor vysekanym udolickom, neskor sa norime do lesa a pomalicky stupame k nasmu cielu.

Ludi stale pribuda, cestina, nemcina a jedna ang tu bola pocut.

Nemcov ozaj dost.

Pod pravcickou branou je velka restika, pod nou uplne nechutny kanalovy zapach.

Clovek ak chce ist do restiky musi zaplatit ako keby uz siel na pravcicku branu.

To isto platit nebudeme, branu fotime zo spodu. Pekna fotka a mozme ist nazad.

Ludia sem stale prudia.

Bus nechytame, tak popri asfaltke ideme az k autu pesi.

Chodi sem normalny bus alebo turisticky predrazeny vlacik.

V aute konstatujem, ze tento trip bola strata casu. Ako sopliak som to tu bral ako nieco uzasne, no dnes skoda zastavky. Predrazene vstupne na lodicky, vsade samy dochodca z nemecka a nelogicke vyberanie vstupneho na pravcicku branu este pred restikou.

Smer hranica s nemeckom, kde si robime spolocne fotky s nemeckym znakom. To nasledne poslane domov s poznamkou - idem dohodnut svatbu. Samozrejme tomu doma uverili.

Od hranice nazad do decina.

Parkujeme na velkom free parkovisku na labskej ulici.

Odtial popri labe prichadzame pod decinsky hrad.

Okolie je prisposobene cykloturistike.

Hrad obzerame len zo spodu, presuvame sa jeho zahradou az za hradby.

Nasledne hrad obchadzame a po peknej malej pesej zony zapadame do restiky radnice.

Obedne menu uz nestihame.

Ako tak jeme zaciname rozmyslat ci sa da platit kartou, bo v penazenke asi 100 kacek.

Nastastie sa da, i ked s problemamy. Im neako nefungoval terminal ale nakonec sa podarilo.

Vraciame sa kusok nazod do vinoteky decin kde kupujeme burciak. Plati sa i za plastovu flasu. Majitel velmi priatelsky.

Pred obchodom mensie rososo.

Problem s troma psami, ktorych vlastny bezdak. Obkolesili jedneho chodca a zacali na nho stekat, bezdomovec mal v pici.

Takto utocili psi aj na dalsieho cloveka, tak majitel vinarstva vola mestku policiu. Ako to dopadlo uz nevieme, to sme sa uz hnali nazad k autu okolo peknej budovy kniznice.

Cas uz riadne pokrocil a my mame pred sebou este velmi dlhu cestu.

Pred Mostom sa dostavame do kolony, zdrzanie asi 15min.

Dalej uz prazdna cesta, ktora nas vypluva v mini dedinke borska.

No a co nas caka v tejto dedinke? samozrejme uzavera cesty, nastastie sa ale k nasmu ubytku dostavame.

Ubytko apartmany borska 30.

Majitel nas uz ocakava. No nedava nam dobru spravu. Za parkovanie v areali domu (je tam len jedno parkovacie miesto) chce peniaze.

To veru ne. Tak nahradne parkovisko je pri dome, v strmom kopci. Podlozie je makadam, no nie moc dobre udusany, minule im tam vraj jedno auto zapadlo, na bezpecnom mieste parkuje auto z estonska. Nuz tak po vybaleni presuvam auto asi 400m nizsie do obce na male verejne parkovisko.

Bohuzial v dedinke neni ziadna restika. tak si varime rozne zbytky co nam pozostavali. Cestoviny so zeleninou. Vsetko zapijame burciakom. Julii tato pochutina moc nesmakuje, no neva, aspon ostalo viac pre mna.

K apartmanu, je super malicky, spalna je spolocna s mini kuchynkou. Pozitivum, vsetko je nove. Domaci sa chvalil, ze vsetko tu vybudoval vlastnymi rukami.

Zajtra smer karlove vary. Julia tu uz raz bola, vraj super. Uvidime.

Tot: 0.421s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0836s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb